Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Jeg har full omsorg for barna mine. Faren til ungene er med i en sekt og han tvinger barna med på møter, de må høre på lydbånd hver eneste kveld før de legger seg etc. Ungene selv vil ikke dette. De er 12 og snart 14 år. De er frustrert og vil ikke være hos faren mer enn to dager i gangen i redsel for å bli tvunget med på møtene. Nå er høstferien for tur og de egentlig skal være hos faren den uka, så de gruer seg noe voldsomt. Er det noe jeg kan gjøre? Jeg har vel ikke så mye jeg skulle sagt om slike ting når de er hos ham? Huff. Synes så synd på ungene... :-(
Gjest -<<- Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Du kan nekte, han kan krangle, dere kan mekle og til slutt havne i en rettssak hvor samværet avgjøres. Siden ungene begge er over 12 skal deres mening tillegges stor vekt, og han vil neppe få noe særlig samvær i det hele tatt. Noe hans advokat antagelig vil gjøre ham oppmerksom på lenge før det kommer til en sak.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Ja, jeg bør vel kontakte advokaten min og snakke med ham. Har vært til mekling flere ganger ved familievernkontoret og der har faren sittet og sagt at han selvfølgelig ikke vil tvinge ungene med på møter om de selv ikke har lyst. Nå har han plutselig endret seg og har sagt til ungene at de må være med på de møtene uansett om de vil eller ei. Huff. Faren har blitt helt hjernevasket. Jeg respekterer at han vil leve det livet han vil men han trenger ikke å dra med ungene inn i det når de selv ikke ønsker det. Ringer advokaten min i morgen, ja. Dette er slett ikke til ungenes beste....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå