Gå til innhold

Hvordan går det med soving hos dere andre da??


Sistah*G07*J09*

Anbefalte innlegg

Her har vi en unge som nesten er litt kjedelig......sover mye, lite skriking og virker veldig fornøyd hele tiden :) (tom. hunden synes han er litt kjedelig, han trodde vel at vi kom hjem med en lekekamerat til han).

 

Lillegutt er bare 2 uker enda, så er fult klar over at ting kan forandre seg fort.

men i natt sov han hele natten!! måtte sjekke tempen på han da vi stod opp, hadde ikke forventet at han kom til å sove fra kl.23.30 til kl.08.45 bare etter ei uke hjemme. Så trodde ungen var syk jeg...hehe...

Har bare hatt ett måltid pr natt siden vi kom hjem fra sykehuset, så skal ikke klage nei :)

Var på helsestasjonen idag, og da sa helsesøster at vi ikke trengte å bekymre oss. Det var tydelig at han fikk nok mat, hadde lagt på seg 500g på ei uke.

Så nå er jeg veldig spent på hvordan denne natten blir, håper og krysser fingrene for at han skal sove søtt hele denne natten også :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig heldig du er. Det virker som om du har et trygt og fornøyd barn som tydligvis får ren fløte fra deg:)

 

Bare nyt det, våkenetter kommer før eller senere de.

 

Selv er jeg oppe ca to ganger om natten for å gi mat, og det går helt greit så lenge han sovner igjen etter på:)

 

Gleder meg til han også sover igjennom hele natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en som jeg kan stille klokken etter.

han skal ha mat kl 24.00 kl 03.00 og kl 07.00

han sovner fint igjen etter på.

når kl er 07.00 så koser vi lenge i sengen vår, sovner igjen begge to og våkner i 9 tiden.

gleder meg til jeg får en hel natts søvn, men det er vel noen mnd til enda det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere!!

Jeg har ei tulle som er veldig fredelig og snill, om dagen. Men, om natta er hun lys våken og skal ha full oppvarting. Hun sover bare noen få timer. Av og til bare to timer. Jeg prøver så godt jeg kan å ha det mørkt og gi henne lite oppmerksomhet, bortsett fra mat og stell om det er nødvendig, men hun blir aldri fornøyd. Skal hele tiden opp å ha enten mer mat eller bare kos.. Så fort jeg tror hun har sovnet og legger hun tilbake i egen seng begynner hun å klage seg igjen, Jeg prøver også å holde henne mer våken om dagen, men det er ikke enkelt det heller. Får håpe det snur seg etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Å - kjære vektbaby- så godt å høre at det er andre i samme båt som oss! Det begynte så bra når vi kom hjem fra sykehuset med gutten vår -han sov såå godt på nettene, men nå er han en mnd gammel og det kan virke som han har snudd døgnet helt! Om nettene skal han bare spise og spise - og når vi tror han har sovnet og legger han i sengen sin går det 2 minutter før han begynner å knirke og er misfornøyd... Det blir derfor lite søvn på den vesle familien vår og vi er slitne... Håper inderlig at det snur snart!! Tar gjerne i mot gode råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har gutten blitt 5 uker nå. Han sover ikke så bra på nettene. På dagtid kan han sove i 4 timer og vi har en fast rytme da. Han sover, så spiser han og så er han våken mellom 45-min til 1 time og så sover han igjen.

På natten sover han ca 2 timer i strekk og etter han fått mat vil han ikke sove. Spesielt etter kl 05 er han halv våken og sutrete.

 

Jeg syns likevel det går greit siden jeg kan sove på dagtid. Føler meg nok så opplagt.

Fikk et tips om at hvis babyen sover dårligt om natten skal man ikke prøve ha de lengere oppe om dagen....heller korta ned våkentiden. Hvis de sover dårligt kan det komme av at de er overtrette eller overstimulerte. Søvn avler søvn. Det går annn å prøve det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...