Suretær Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 holder på med Womens`s care kremen, men det tar jo minst 3 mnd før det funker. Noen som vet om det finnes noe som kroppen tar raskere opp?
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Hvis du kan påvise behov for progesterontilskudd er crinone tingen. Det taes opp i kroppen med en gang det innføres og virker i 3 dager ca. (man fører opp kremen hver dag, hele 1 trimester)
Suretær Skrevet 27. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2007 Ok takk.. Fortsatt her du og? Når blir det egentlig vår tur???
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Jeg er fortsatt her ja Skulle virkelig ønske at jeg hadde kommet meg videre.. 21 pp holder liksom. Min pakke med crinone har liggi i skapet i over 6 mnd og må snart kastes fordi den blir dårlig. Hadde jo regnet med å få brukt for den Synes vi skal rope høyt og tydelig på storken og ta livet av denna tanta. Nå er det snart nok :/ Hvordan er det med deg/ dere nå? Hvordan takler dere dette? Selv holder jeg på å gi opp. Føles som om det aldri kommer til å gå vår vei. Legen er også veldig skeptisk til om jeg får ivf behandlinger, i og med at jeg har hatt så mange sa
Suretær Skrevet 28. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2007 Jeg rooooper...........!!! Du må ikke gi opp lille venn, det ordner seg til slutt. Har legene noen forklaring på dine SA`er eller? Og hvorfor tar du ikke tilskuddet før du blr gravid? Vi har hatt mange nedturer og noen tunge stunder, jeg har vært veldig langt nede fordi mannen min synes det var for tidlig å få hjelp. Etter mange runder med diskusjoner og tårer har han heldigvis gått med på å dra til konsultasjonstime på en klinikk i DK. Skal dit om to uker, så da håper jeg at de kan hjelpe oss.. Trenger virkelig å legge dette i hendene på noen andre nå, det har liksom blitt et prosjekt for meg som tar altfor mye tid og krefter. Lykke til lioevr, skal krysse fingrene for deg : )
2 fine små Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Heeeeeei begge, Jeg er jo ogsaa litt her. Er ikke over aaret enda i proeving, men har jo som deg Lioevr, hatt noen som "ikke ville likevel" - det er nemlig hva jeg kaller dem etterhvert. Har faatt smuglet inn noe som heter Progesta Care - til jungelen, og tar den fra EL til TR naa, haaper det funker. Har ogsaa tenkt paa en annen ting.....kanskje man ikke skal fortelle alt til leger??? Tror jeg vil si til min neste gynekolog (tror vi flytter til Oslo igjen til vinteren (jippi)) at jeg har proevd lenge og at jeg oensker hjelp, men begynner aa lure paa om det kan vaere et sjakktrekk aa ikke fortelle alt..... Jeg mener, kan godt si at jeg har mistet i uke 4/5, men ikke at det har skjedd fire ganger. Jeg har jo et barn og det var problemfritt aa faa henne, ikke minst aa lage henne. Saa kanskje jeg bare skal si at vi har proevd i over et aar naar jeg kommer og be om hjelp til det meste??? Blir tross alt 36 neste aar, og da peker "gjoere det selv uten problemer - kurven" kraftig nedover mnd for mnd.... Oensker dere lykke til begge to og spesielt du som skal til klinikk i Danmark og spesielt du Lioevr som har proevd saa lenge saa lenge...
Suretær Skrevet 28. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. september 2007 Hei Femina Så flott å høre at dere sannsynligvis flytter hjem, det blir deilig hva? Det kan godt være at det ikke alltid er det beste å fortellle alt til leger, men hvorfor vil du ikke fortelle om dine SA`er? Jeg forstår dette med alderen og sånn, men det behøver jo slett ikke være derfor du mister. Jeg tror jeg ville fortalt alt! Det kan jo være du er så heldig å støte på en gynekolog som virkelig lytter og prøver å finne ut av hva som er best for dere i den situasjonen dere er i. Jeg har også fått kjøpt Progesta Care (har visst skiftet navn til Women`s Care nå) og har brukt den siden EL. Jeg har stor tro på at jeg har østrogendominans selv om ingen leger backer meg opp i dette. Leste et sted at det kun kan måles riktig ved spyttprøve, noe jag aldri har tatt. Symtomene på lavt progesteron har jeg alle av, så jeg fortsetter med kremen, okke som : ) Lykke til du også, håper virkelig snart det er vår tur.
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Hei tutta, hva er symptomene på lavt progesteron?
Babyønske �� Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 Her står en del om østrogen/progesteron-problemer: http://www.futhark.no/ Og ang. den Progesta Care(Woman Care) kremen, så blir ikke den anbefalt av legen på denne siden. Den inneholder visst for mye olje, slik at kroppen har problemer med å ta den opp. Så han anbefaler den som apoteket lager, på resept. Men da må man til gjengjeld ha en lege som vet om og forstår østrogen/progesteron-problematikken.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå