Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Når fosterfar er død,og ikke kan forsvare seg, hvordan står man da i forhold til en evt rettsak mot kommunen som sendte barnet til dette fosterhjemmet? Hun ble seksuelt misbrukt i 6 mnd. Bare 10 år gammel.
Gjest -<<- Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Dersom det bevises at så var tilfelle kan det kommunale barnevernet antagelig anses som skyldig i svikt og kommunen måtte ut med en erstatning. Det har forekommet, liksom. Jeg tror det forutsetter at dette burde ha blitt oppdaget.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Det burde ha blitt oppdaget av noen,siden dette paret kun hadde jenter som fosterbarn, og flere av dem forsøkte rømme. Det var ikke noen oppfølging på jenta,hverken før eller etter hun ble plassert i fosterhjem. Det er der den største svikten ligger,synes jeg. Barnevernet glemte denne jentungen som forøvrig er min kjære lillesøster. Livet hennes er ødelagt pga dette, og jeg synes hun fortjener hjelp til å komme seg over dette her. Hun fikk aldri møte noen fra kommunen. Aldri noen som spurte om hun trivdes i fosterhjemmet. De hadde aldri mere enn 1 fosterbarn av gangen. Blir kvalm når jeg tenker på hva hun har måttet gå igjennom.
Gjest -<<- Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Da er det sannsynlig at hun kan få noen form for erstatning. Men på ingen måte garantert. Dere bør i tillegg til en advokat også henvende dere til Landsforeningen for Barnevernsbarn.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Har du en mailadresse for dem?
Gjest -<<- Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 [email protected] www.barnevernsbarna.no Google er din venn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå