bee* Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 er de gode.. hallo de kanjo vaskes på 60 grader og være i tørke trommel... det rareste er jo at bomulds bodyene der ikke kan vaskes på mer en 40 og ikke i tørke tromel
Gjest Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Ulltøy som kan vaskes i maskin og tromles er kjemisk behandlet og er derfor ikke like bra som ubehandlet ull, som f.eks. Nøstebarn..! :-)
*bolla pinnsvin* Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Hadde dem i fjor og har kjøpt i år igjen. Synes de funket bra. Småtten holdt seg god og varm hele fjor vinter, til tross for at vi ikke bruker voksipose engang.
St.Sunniva Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Det er vel Name It de fører...jeg fikk ett par sokker og en strømpebukse til vesla, men det er ikke mer enn 75 % ull i dem. Klippte bort lappen på dem da så klart. Men kjøpte en ulldress som det var 100% i...den mener jeg det sto 30 el 40 grader på.
WP-TLogPeanut Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Har en ulldress fra exit som TL bruker under regnklær/parkdress,den er kjempegod Aner ikke hva den skal vaskes på , ikke sjekka det enda da det ikke har vært behov for vask enda
*bolla pinnsvin* Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Gikk og sjekket bodyen og strømpebuksa til knerten nå og det står 100 % ull, altså...
bee* Skrevet 27. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2007 det sto at det er 100% merino ull fra australske lamm eller noe i den duren.. syns det var kjempe rart..
St.Sunniva Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 Da har sikkert mamma bare plukket feil, for jeg var i butikken igjen i går, og nevnte det for de som jobber der....og hun sa....jammen har du ikke rett ;-) Men ulldressen jeg kjøpte var iallefall 100% ull, og kostet BARE 200 kr
*bolla pinnsvin* Skrevet 27. september 2007 #9 Skrevet 27. september 2007 Har du sett sånn nå i år? Kunne tenke meg noe sånt.
bee* Skrevet 27. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. september 2007 de har sånne ull dresser både på cubus og sparkjøp til 200 kr..
bee* Skrevet 27. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 27. september 2007 at man kan vaske 100 % ull på 60 grader og ha det i tørke trommelen.. er det bare jeg som syns det er rart?? det har da aldig vært sånn før.. hva er det som har blitt så fantastisk??
bee* Skrevet 27. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 27. september 2007 på cubus eller spar kjøp?? var den noe tess? var inne å så på den på nøstebarn og den var jo mye tykkere.. eg tenke på å ha under klær..ikke dress eller regnkler
WP-TLogPeanut Skrevet 27. september 2007 #15 Skrevet 27. september 2007 Hm...synes ikke det er rart jeg? Alle ullklærne min morfar har strikka til oss skal vaskes på 60 grader,med ullprog.
St.Sunniva Skrevet 27. september 2007 #16 Skrevet 27. september 2007 Prøvde å svare på det innlegget over ang Name It dressen...det er den jeg har kjøpt :-) Virket god den. Litt stiv,men tror nok det er bare fordi den er ny. Var lignende ullfrotte...
meg & to små vampyrer Skrevet 27. september 2007 #17 Skrevet 27. september 2007 Den har vi også fått. Ikke prøvd enda, siden den er litt stor. Men de har vel behandla den litt da. Den var uansett veldig varm, bare å ha den på fanget var kjempevarmt.
bee* Skrevet 27. september 2007 Forfatter #18 Skrevet 27. september 2007 ikke for å virke pirkete men strikker morfaren din eller skrev du feil? Uansett er det jo drit stili med en bestefar som strikker
WP-TLogPeanut Skrevet 27. september 2007 #19 Skrevet 27. september 2007 Hehe det stemmer,morfar strikker Er stilig ja. han kommer liksom fra garasjen,med fingre som liksom aldri blir helt rene etter mekkinga,så sitter han i kroken sin med strikketøyet Snedig. Er litt gøy da,de fleste ullklærne tuppa har,er strikker av oldefar
bee* Skrevet 27. september 2007 Forfatter #20 Skrevet 27. september 2007 kjempe stilig!! men mamma er ei sånn strikke høne :-) og da jeg fortalte til ho om de ull klærne sa ho at de umulig kunne være helt reint ull. men selv om klær er super wash kan man da ikke vaske de på 60 grader.. hehe nei jeg skal gi meg.. mye mulig dette er en gammel oppfinelse..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå