lindispindis Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 når må man søke om dette? lønner det seg å søke litt tidlig?eller har det ingenting å si? er i den 25.uken nå..kanskje for tidlig enda..noen som vet?
linevims Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 På skjemaet som brukes hos min kommunale arbeidsgiver, har de endret på tittelen..... nå heter det VARSEL ikke søknad! (De kunne jo ikke godt avslå den heller!! : ) Jeg har ikke søkt selv foreløpig, men arbeidsgiver har purret et par ganger på meg de seneste par ukene. For å kunne planlegge vikariat, må de visst ha den formelle søknaden fra meg. Er nå i 24. uke.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Hva? Allerede? Har lest om dette emnet flere ganger her inne å har sett det er en del som sier at hvis man søker for tidlig så får man den bare tilbake med beskjed om å vente litt.. Har hørt 1måned før man skall ut i perm ska man søke.. Men lurer på dette jeg med.. Lurer også på hvorfor de ska ha pesjonspenger man tjent in siste 3 årene å hvor man får de opplysningene fra.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Det er jo til din egen arbeidsgiver som de fleste må levere inn 3 mnd før... Men til nav så er det rundt en mnd før.. De regner ut et gjennomsnitt av pengene du har tjent i det siste, men om du har tjent mest nå i det siste, så regner de ut fra det ! Du må levere kopi av lønnslipp sammen med søknaden til nav..
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Min jordmor sa man pleide å si at man kunne søke fra uke 26... vil tro at behandlingstiden varierer litt fra nav-kontor til nav-kontor, avhengig av innbyggertall og pågang. Selv bor jeg i Oslo, og skal sende min søknad neste uke... er da 28++... er jo bare for å være sikker på å slippe å vente veldig lenge på 1. utbetaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå