Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Hvis en mor som er hjemme med fødselspermisjon blir syk, f.eks får influensa eller noe annet som gjør at hun ikke klarer å ta hånd om babyen noen dager, får da fedre være hjemme med lønn? Hvilke rettigheter har man da?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Jepp da blir far sykemeldt for å ta seg av barnet. Vet ikke hvordan det fungerer i praksis - om dere begge må til legen eller bare du.
mamman te Vetle og Alma Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 far kan ta ut sykt barnepasser dager. tror det går på det samme som om du må være hjemme med sykt barn. Er det ikke 10 dager i året eller nå sånt?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 hvis det bare er kort sykdom kan faren ta inntil 10 dager pga sykt barn/barnepasser syk. Er det langvarig kan mor bli sykemeldt og far overtar da permisjonen i den tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå