Gå til innhold

Litt navnehjelp å få???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn søm heter Oliver, hvilke av disse navna ville dere hatt til lillesøsteren hans?? Event. om dere har noen andre forslag!!!

* Emma

* Ada

* Oda

* Elise

*Amanda

* Dina

* Adriana

* Aida

* Alexandra

* Cassandra

* Filippa

* Lana

* Leah

* Thea

* Maia

* Mathilde

* Maren

* Tonje

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oliver & Mathilde klang godt i mine ører! =) =) =)

Skrevet

Leah er finest :)

Får vi en jente en dag så er det et navn vi vil sterkt vil vurdere :)

Oliver og Leah passer bra det...

Skrevet

Oliver og Oda var jo veldig fint :o)

Skrevet

Heisann!

Ville først si deg at Olive er nydelig.

Og du har jo valgt en rekke med nesten bare nydelige navn, da!

* Emma - Altfor poppis, men i å for seg nydelig. Men Oliver er jo ganske spesielt..

* Ada - Elsker det navnet!

* Oda - Liker det ikke..

* Elise - Nydelig.

*Amanda - Nydelig.

* Dina - Liker det ikke..

* Adriana - Helt ok.

* Aida - Nydelig, men ville skrevet Aiida.

* Alexandra - Vakker klassiker ;-)

* Cassandra - Pent.

* Filippa - Elsker det og, tihi...

* Lana - ?

* Leah - Desverre altfor oppbrukt for min del..

* Thea - Nydelig men mye brukt.

* Maia - Pent.

* Mathilde - Pent.

* Maren - Pent.

* Tonje - Liker ikke...

Hva med Felicia? :-)

Skrevet

Oliver og Elise synes jeg...

Men det var mange navn å velge i her :o)

Skrevet

Jeg personlig kommer til å unngå korte navn som slutter på a (hvis jeg får jente), da de fleste slike er motenavn akkurat nå, eller de er på full fart oppover på popularitetslisten. For min del betyr det at jeg ville utelukket

* Emma

* Ada

* Oda

* Dina

* Aida

* Lana

* Leah

* Thea

* Maia

Det er mange fine navn blandt disse, men jeg har motenavn selv (Katrine, mote på slutten av 70, begynelsen av 80 tallet) og kommer til å unngå motenavn for enhver pris. Det var nemlig temmelig kjedelig å gå i en klasse hvor det var opptil 4 av oss, og vi vi alltid ble hetende Katrine H, Kathrine S, Kathrine P og Cathrine L....(evt "korte-Katrine", "blonde-Kathrine" "tjukke-Kathrine" og "Trine" avhengig av om vi ble tilsnakket med lærere tiltede eller ikke)

Selv om ikke alle korte navn med a-ending er motenavn, er det nok uansett litt kjedelig å gå i en klasse som består av bl.a Emma, Oda, Maya, Leah, Nora, Thea osv (og slikt er det faktisk. Har små tantunger, og nesten alle jentene i klassen har likt-klingende navn.)

Av de resterende navnene liker jeg best

* Mathilde

* Maren

* Tonje

* Amanda

Skrevet

jeg synes filippa er et nydelig navn, det er også litt spesielt og synes derfor det passer sammen med oliver, kunne aldri kalt ungen min for amanda eller dina siden jeg kjenner to hunder som heter det. hehe.

Skrevet

Tusen takk for kjempebra synspunkter!! Er enig i mange av dere, men det skal søren ikke være lett dette her!!! He he..

Personlig holder jeg en liten knapp på Elise eller Mathilde eller Maren..

Men vet ikke jeg.. Flere som har synspunkter eller andre navneforslag å komme med???

Skrevet

Oliver og Oda. :)

Kjempe fin kombinasjon. :)

Skrevet

Oliver og Ellinor. Sååå fine sammen! :)) Olli og Ellie...hehh... Jeg har Ellinor på vår liste, og synes det er et utrolig søtt navn! Kjenner et søskenpar hvor storebror heter Oliver og lillesøster heter Ellinor, og jeg synes det passer så fint sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...