Gå til innhold

Hvordan øke melken når man pumper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jg får ikke til å amme fra puppen. Er så sårt og vondt og leit at det ikke går mn slik er det nå bare. Heldigvis får jeg ut litt melk når jeg pumper puppene, men nå er det ikke nok melk, så jeg må øke litt.

Hvordan gjør jeg det? Skal jeg da bare pumpe mye oftere enn jeg gjør idag? Har prøvd litt idag nemlig, men det kommer så lite melk hver gang da, siden det ikke går mer enn 2-3 timer mellom hver gang. Men er det slik at det kommer mer melk om en dag eller to om jeg fortsetter hyppig pumping? Bare lurer, håper noen kan svare. For inatt må nok jeg gi første flaske med tillegg, tror ikke jeg får ut nok ikveld slik at det holder natten gjennom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn hadde jeg det også rett etter fødselen! (Jeg fikk gule stafylokokker og var helt kjøttkake på brystvortene). Jeg måtter sette av en hel dag hvor jeg bare pumpet og pumpet annen hver time - da økte det dagen etter. Skaff deg også en sånn nese-spray som øker utdrivningen. Resept får du hos legen eller HS.

Trøsten er at etter 5 dager gikk det over og jeg kunne begynne å amme igjen - og det gikk helt fint!

Det er helt greit å gi flaske med tillegg (det måtte jeg også, og har faktisk fortsatt med en flaske hver kveld. Hun er nå 3,5 mnd). Så får babyen all den melken du klarer å pumpe ut.

Lykke til! Det går så fint så! Jeg fikk masse hjelp og støtte på HS.

Skrevet

Takker for tips ja, idag skal jeg pumpe hver annen time, drikke mye vann og slappe av. Så får vi tro jeg får ut mer egen melk imorgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...