Gå til innhold

Blod i avføringen...farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor hadde litt blodtråder i avføringen i dag, er dette noe farlig? Hun virker frisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med lege snarest. Det skal alltid sjekkers nøye ut, med en gang. Min veninnes sønn hadde dette. Hun fikk slippe til hoss legen med en gang, som sendte henne videre til barneklinikken samme dag for utredning. Var ikke noe kjempefarlig, men han var alergisk for melkeprodukt, noe som han vokste av seg etter noen måneder.

Er sikkert ikke noe farlig når hun virker frisk, og allmentilstanden hennes er god. Men ta en sjekk.

(Ikke meningen og skremme deg eller noe, men i møte med helsevesenet, kan det være greit og hvite hvilken prossedyres som bør følles)

Skrevet

Små mengder blod i avføringen kan skyldes rift i endetarmsåpningen eller tarminfeksjon. Dersom det er større mengder blod, skal alltid lege kontaktes. Noen ganger opptrer blod i avføringen samtidig med kraftige magesmerter, og dette kan være en alvorlig tilstand.

Også hos noen barn oftest før 2 årsalderen, kan det forekomme at tarmen folder seg inn i seg selv. Dermed blir det umulig for tarminnholdet å passere. Tilstanden gir intense magesmerter og oftest blod i avføringen. Barna blir da innlagt på sykehus og blir behandlet med klyster. Noen ganger er det behov for operasjon.

Jeg vet ikke hvordan allmenntilstanden til din baby er, men jeg hadde nok kontaktet lege for å være på den sikre siden :-)

Skrevet

Eg fekk beskjed om at var blodet mørkt/nesten svart så var det indre blødninger! Då må lege kontaktes ASAP! Men er blodet ferskt og i små mengder f.eks bare en dråpe så kan det mest sannsynlig skyldes irriterte slimhinner eller rift. Men uansett så synes eg du skal kontakte lege. Ingen av oss e utdanna te å svare 100% rett på dette og husk; Blod e blod. Då synes iallefall eg det e alvorlig... Lykke te.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...