Gå til innhold

Flere som fikk kvestet underlivet under fødsel da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte normalt, ble ikke klippet eller revnet. Men likevel er underlivet kvestet. Ja, jeg har selvfølgelig tatt kniveøvelser. Men føler meg kvestet likevel. Hvorfor skal vi på død og liv føde vaginalt når helsevesenet kjenner risiko for barn og mor??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det er bekkenbunnen du tenker på er svangerskapet i seg selv nok til å gi kvinner "slarkete" bekkenmusklatur. Man får det av ks også.

Skrevet

. Forekomsten var høyest hos dem som hadde gjennomgått vanlig(e) vaginal(e) fødsel(-er) (21%), mens 15,9% av dem som hadde født ved keisersnitt hadde inkontinensplager i ettertid.

KLARER DERE IKKE Å LESE, ELLER??

Det er mindre sjanse med ks, står det jo.

Skrevet

Jeg er HI

F.eks kommenterer fastlegen hver gang under GU at jeg ikke ser ut. Lurer på hvordan jeg klarer å ha sex med sånn åpen skjede. Lurer på om mannen min klager osv. Har problemer med å få spekulumet til å sitte på plass mens hun undersøker meg osv. Har vært på konsultasjon på gyn på sykehuset med tanke på operasjon. Men de sier at sånn må jeg bare regne med når jeg har født to unger. Mener jeg er innenfor "normal" selv om det henger og slenger der nede, føles litt som en tampong som er på vei ut hele tiden liksom. Jeg tar knipeøvelser daglig, og holder godt på urin osv. Men liker ikke å vise musa hverken til legen eller mannen min etter dette, nei.

HI

Skrevet

MEN ALLE ANDRE STEDER OG I IFØLGE MIN LEGE OG JORDMOR ER DET STØRRE RISIKO MED KS. Du må da ikke tro på alt bare fordi det er skrevet ned, jente....Og STORE BOKSTAVER ER SKIKKELIG IRRITERENDE! SER DU DET NÅ????????????

Skrevet

ALtså for barnet da...og mors generelle helse. Det å ha stram f***e er desverre ingen menneskerett...

Skrevet

Hmm.

Lurer litt på hva slags fastlege du har hvis hun påpeker at "du ser ikke ut i underlivet" når du er på undersøkelse...

Merker for øvrig at jeg nå heller mot KS igjen...

Er det normalt at underlivet henger og slenger etter to fødsler?

Skrevet

Vet ikke hva som er normalt. Jeg overdriver sikkert når jeg sier henger og slenger. Det er jo ikke så ille. Mannen min klager ikke heller - mener jeg er like stram som før. Tør vel ikke klage - da blir det jo ingen sex, hehe. Merker at knipeøvelsene virkelig hjelper. Hadde vært flink til å knipe i tiden som gikk fra denne fastlegen henviste meg til jeg kom til konsultasjon på sykehuset. Kanskje derfor jeg slapp operasjon. Gyn mente jeg så ok ut, og at legen overdrev. Lurte litt på hvorfor hun hadde henvist meg.

Er enig i at fastlegen er merkelig. Kvinnelig også, så hun burde ha sett sånt før. Mener ikke å skremme deg. Ville valgt vaginalt igjen, men skal ikke ha flere barn nå.

HI

Skrevet

Sånn som du skriver det, høres det ut som du har en temmelig dustete fastlege:-/

Fy fader, da tror jeg jammen jeg hadde kommentert det jeg!

Men ville ha kjørt på med å få gjennom en operasjon,dersom det er blitt slik at du ikke vil vise deg for mannen din engang:-( Det er jo leit da......

Skrevet

Utrolig kjip og dustete fastlege! Bytt henne ut med en annen!

Skrevet

Takk for at dere støtter meg i at hun er merkelig. Jeg vurderer å bytte, men vil ikke gå til en mannlig lege med dette understellet mitt. Har fått litt nedtur etter de kommentarene hennes. Har aldri vært redd for GU før, men nå har jeg fått sperre. Hun har satt inn en spiral på meg også som verker så ille, vil bare ha den ut. Men hun ville ikke fjerne den sist jeg var innom. Mente jeg trenger sikker prevensjon og at helsa mi ikke tåler p-piller.

HI

Skrevet

Jeg er helt sikker på at du ser like fin ut som alle andre :-)

Og ta ut spiralen hvis den plager deg, snakker av erfaring! Hun kan i hvertfall ikke bestemme om du skal fortsette å ha den eller ikke!!!

Skrevet

Du mente artikkelen sant?

Jo større risiko med vaginal fødsel, men den er ikke mye større. Og poenget mitt er at ks er ingen garanti mot urininkontinens.

Skrevet

Du...veldig merkelig kommentar av en lege. Jeg har da gjort GU på maaange kvinner - både de som har født og ikke. Slikt sier man da ikke!!! Og om knipeøvelser hjelper er det vel ikke så ille? Du funker da etter det jeg skjønner;-)

Om mannen din ikke klager og du synest sex er ok er vel det bra?

Er det lenge siden fødsel da?

Skrevet

Jeg fungerer ja. Visste ikke at det var så "ille" før legen liksom gav seg helt over og lurte på hvordan jeg kunne fungere. Speseilt pinlig fordi spekulumet glir ut hele tiden også. Da hun skulle sette inn spiralen, fomlet hun sånn at hun først satte inn en spiral som sled ut, og måtte sette inn en ny etterpå. IKke gøy. Mannen min skjønner ikke hva jeg klager på, og ikke gyn, knipeøvelsene hjelper, og jeg føler meg egentlig helt grei.

HI

Skrevet

Med andre ord er det legen som har fått deg til å tenke på dette.

Skift lege - hun bruker sikkert barnespekel ;-)

Kanskje hun sier det for å skjule at hun er klønete?

Spiralen skal jo inn gjennom livmorhalsen. Den detter ikke ut om vaginaen din er 1 meter brei! Livmorhalsen din er jo lukket så dette har ikke noe med saken å gjøre;-)

Skrevet

Du kan gå til en kvinnelig gynokolog selv om du har mannlig fastlege (hvis du synes det er et poeng).

Høres mest ut som om du bør jobbe med selvtiliten enn å kreve operasjon. Og: fortell legen din hva kommentarene hennes gjør med deg. Hun har vært uprofesjonell!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...