Gå til innhold

Hvorfor kan vi ikke bruke av oljefonnet igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke for vi er snart tomme for olje liksom?vi har fremdeles to tredjedeler av nor-sjøen å utforske,og så kan vi ikke bruke de pengene vi har på å gjøre landet bedre................hvem er det som skal få de pengene egentlig? Det er jo bare frp som tenker på hva som er best for vanlige folk her i landet!!!!!!

http://www.prisonplanet.com/archives/peak_oil/index.htm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem som skal få pengene? Ungene dine, barnebarna dine, oldebarna dine osv

Skrevet

Idiot! Vi er jo ikke i nærheten en gang i å gå tomme for olje. Det er nok olje til å fore sju generasjoner til. HVORFOR KAN VI IKKE BRUKE PENGENE NÅR VI TRENGER DEM???

Skrevet

Hvem som skal få pengene? De som bor i Norge om 50-100 år. Enten det er ungene dine, barnebarna dine osv eller ungene, barnebarna osv. til noen som ennu ikke bor i Norge pr. idag. :-)

Skrevet

langsiktig planlegging er ikke frp-velgere sin sterkeste side kanskje? her snakker vi om folk som tror det er fullt mulig å punge ut 10.000,. pr. mnd i barnetrygd........og selvsagt skal alle barnehager være private. kremt kremt

Skrevet

Hva er det som er galt med det hvis vi har rå til det og samtidlig kan legge av plenti med penger til fremtidige formål?

Skrevet

Var det ikke SV som trodde det var fullt mulig å punge ut med så mye av statens penger at makspris i bhg kunne settes ned til 1750,-

Har du fått med deg at de går fra dette nå, fordi det er for dyrt? Langsiktig planlegging er ikke sv-funksjonærenes sterkeste side kanskje. kremt.

Skrevet

Ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen her skjønner jeg...

Skrevet

Oljepengene blir brukt hele tiden. Det er blitt brukt ca 1000 milliarder av dem, og i fjor brukte vi ca 75 milliarder av oljeinntektene .

Hvis man bruker disse pengene ukritisk vil det ødelegge norsk økonomi. Det vil gå ut over eksportnæringene, ramme sysselsettingen og dermed velferden. Renta vil stige.

Derfor advarer økonomer og Norges bank mot en for stor økning i bruken av oljepengene.

Frp har masse "TV-millioner" som de villig deler ut til velgerene. Det ville ikke fungert i praksis. SV er et annet parti som tidligere lovet ut oljepenger, men som i praksis- i sittende regjering har sett at oljepenger må brukes rasjonelllt.

Skrevet

Sannsynligvis skarpere enn deg hvis det der er det eneste argumentet du har å komme med.

Skrevet

vi har kanskje råd til det i 10 år. etter det da? når landet er skakkkjørt økonomisk pga uvettig bruk. igrunnen hadde det vært morsomt å se skjegget i postkassen på dere, men saken er bare den at det er vi som må bygge opp sjiten etter dere.

hva tror du egentlig en bhg-plass ville ha kostet om man fikk 10.000,- i barnetrygd?

Skrevet

Frp vingler som hueløse høns etter det de vinner mest på i øyeblikket. Dette gjelder nasjonalt så vel som lokalt. I Groruddalen har de nå i løpet av noen få måneder støttet videre drift av et pukkverk som eter av Lillomarka, for å få næringslivsstemmer, nedlegging og utbygging av samme pukkverk til idrettsanlegg for å få lokalstemmer, samt å gi hele pukkverket til Arthur Buchard for å bygge hotell, badeland OG eldresenter (sammen, ja) for å vise hvor grensesprengende de kan være. Hurra for stringensen.

Skrevet

nei, heldigvis har jeg aldri basert valgene mine på løfter om gullglitrende skoger.

Skrevet

Vi bruker mye av oljeintektene alerede.

Hvis vi bruker for mye går det ut over resten av økonomien. Det hjelper ikke å bare sprøyte inn mer penger. Da kunne jo staten like godt bare trykke opp ekstra penger. Pengene har en verdi. Denne verdien kommer ann på hvor mye og hvor lurt vi arbeider.

Tenk deg at alle mennesker i norge fikk utdelt 10 mil hver. De fleste ville ha sluttet å jobbe, eller i det minstte jobbet rdusert tid. Hva skulle vi da bruke pengene våre på? Alt ville blit kjempedyrt. Å bruke for mye oljepenger har den samme efekten. Det driver inflasjonen i været og ødelegger drfor for resten av næringslivet.

Skrevet

Det er ikke særlig mye å bruke. Oljefondet er i dag på 200 milliarder. Om man deler på alle nordmenn i dag, blir det drøyt førti tusen på hver, altså fire FRP-barnetrygder...

Skrevet

Du har nok talt nullene feil. Fondet er omtrene 10 ganger større :-). Likevel er ikke dette lverden. Det dekker for eksempel ikke mer enn ca 50% av det vi i dag har opparbeidet os av pensjonsrettigheer i fremtiden.

Skrevet

Hva er det som ikke er bra nok i dette landet da? Her får en jo trygd og støtte i hue og rævva for alt og ingenting, er ikke mange land som har det så bra!

Skrevet

Oi, nå ble det stille fra FrP-anonym som vil bruke mer av oljeFONNET!

;o)

Skrevet

Jeg beklager, fondet er på førti FRP-barnetrygder til hver, ikke fire.

Skrevet

Ting her i Norgen kan alltid blir bedre! Til mere folk får av "goder" til mere vil de ha!! Jeg synes vi har det bra i Norge hvis vi sammenligner med andre land! Men det er jo noe jeg ønsker kunne ha gjort bedre, men det er det alltid. Synes vi skal være fornøyd når man har tak over hodet og mat på bordet.

Skulle ha skrevet mere, men jeg har så jævla forbanna ondt i korsryggen, ræva og hoftene at jeg døøøør snart

Skrevet

Vi kan ikke bruke dem fordi det er noe som heter inflasjon. Hvis vi skulle brukt mer måtte midlene blitt gitt til statlige organer, i små mengder.

Jeg synes stabil økonomi er ganske greit, faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...