Gå til innhold

kjempebaby i magen og feil termin...?????? trenger virkelig svar§


loveanime fikk jente 19/12

Anbefalte innlegg

Uhm.. i følge min første ultralyd, så skulle lillejenta vår tilsvare at jeg er 26+6 i dag, og forrige uke på en ultralyd så veide ho ca 900gram. Men jeg fikk et kjempesjokk i dag! Fikk en ny ultralyd pga blødninger, hvor babyen tilsvarer 27+4, og ho veide 1700gram!!!! Har ho DOBLA seg på en uke??? Herregud, da er ho jo enorm! Legen sa at det var helt normalt, men terminen ble ikke flytta noen dager da. Men ho sa at jeg var definitivt ikke 26+6. Men om terminen skulle blitt flytta så hadde det blitt 24/12!!! JULAFTEN!!! :o NEEEI!!! heheheheh

 

 

hvilken vekt hadde deres babyer i uke 27?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men om barnet ditt ligger på en cirka vekt nå rundt 1700g - mener da at det skal tilsvare at du er i uke 30-31.

 

"Fra 30 uker og 0 dager til 30 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 1600 g

CRL: 26,5 cm

Full lengde: 36 cm"

 

"Fra 31 uker og 0 dager til 31 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 1750 g

CRL: 27,5 cm

Full lengde: 37 cm"

 

Var selv på UL onsdag - men her ligger me 10% under gjennomsnittet noe som gjør at eg kommer kanskje til å få ett barn mellom 2,5-3kg. Mitt forigje var 2600g.

 

Eg hadde nok tatt en telefon til jordmor eller lege om det er det du går til for å få komme innom for en prat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på 3D, fikk dessverre ikke måla med meg, trodde det i og med jeg gjorde det sist, men den praksisen hadde han slutta med.... :/

 

Anyway, det de gjør nå, er å sjekke hvor stor vekstavviket er i prosent, og jeg lå 18% over gjennomsnittet, så her hviler det en kjempebaby her også, eller så komme rlillegutt før... :P Hihi...

 

Dette var i uke 28, å mener å huske at vekten ut fra mage-/hodemål, femur at han var ca 1400...

 

MEN, han sa at ingenting er sikkert, er bare sånn ca mål akkurat nå. Kan hende det stagnerer litt, men at lillegutt blir over gjennomsnittet, det trodde han garantert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres merkelig ut. Skjønner at du stusser. Babyen kan jo ikke ha dobla seg på en uke... EN av legene må ha tatt feil. Jeg ville i alle fall ikke slått meg til ro med det resultatet. De om en ny vurdering! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var paa ultralyd i uke 30+2 og babyen veide da i overkant av 1700 g. Legen sa at han var stor, stoerre enn gjennomsnittet. Vekten og de andre maalene tilsvarte heller en uke 31 -el 32-baby. Legene sier at terminen min er den 5 desember, men jeg har paa foelelesen av at gutten min vil ut foer det;-)..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...