Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Når tid hadde dere første kontroll på helsestasjonen med barna deres? Lille gutt her er snart 1 mnd. men jeg har enda ikke hørt noe fra hs. er det kanskje jeg som må ta kontakt, trodde egenlig at det var de som skulle ta kontaket og komme på hjemmebesøk.
Gjest Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Du skulle ha hørt noe ja, det er vanlig at de kommer på hjemmebesøk ca 1-2 uker etter fødselen og det er vanlig at helsestasjonen tar kontakt. Kan være de ikke har mittatt papirene dine elller det er blitt noe rot? Uansett skal du inn til 6 ukers kontroll med babyen, så jeg ville ringt dem og spurt når du skal komme.
PopUp Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Hm, jeg fikk telefon derfra ca en uke etter fødselen. Da lurte de på når det passet med hjemmebesøk. Og på hjemmebesøket fikk vi time til 6-ukers kontrollen... Ring du )
Bippe77 Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 her tar ihvertfall helsesøster kontakt... tror vel de registrerte meg etter 3uker.. så kan jo hende det tar litt tid... vi ringte ned vi da.. for pappa'n skulle ut i jobb igjen g ville gjerne få med seg hjemmebesøket... tror hun var her ca 3 uker etter fødsel jeg... første kontrollen er etter 6 uker, men her har de åpen helsestasjon på fredager, så man kan komme å veie hvis man lurer liksom.. og hvis man har spm får man svar på det også... hadde ringt hadde jeg vært deg!
cath26 Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 hei du:) jeg bor i Oslo og jeg fikk beskjed på sykehuset at jeg måtte ringe ned til helsestasjonen og si at jeg hadde født.. det var altså jeg som måtte ta det første skrittet, men etter den tlf samtalen så ordnet helsestasjonen resten.. jeg gikk ned dagen etter og fikk samtale med helsesøster.. jenta mi er 1 mnd nå hun også..
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Her jeg bor, i Vestfold, er det sykehuset som skal sende fødselsmelding til helsestasjonen, så ringer helsesøster innen 1 uke etter at man har kommet hjem... I mitt tilfelle hadde sykehuset glemt å sende papirene til helsestasjonen min, så jeg måtte etter hvert ringe ettersom jeg mente jeg skulle ha hørt fra helsesøsteren innen ei uke... Jeg foreslår at du ringer og spør, jeg;) Uansett burde du jo ha fått beskjed om enten det ene eller andre synes jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå