hm hm Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Har en mor som gjerne vil blande seg inn i barneoppdragelsen for tida, og i dag presterte hun å si at han burde legge seg kl 19.00 og ikke 19.30. I tillegg så mente hun at han burde slutte med smokk med en gang, for det var ikke vanlig at noen over 2 år bruker smokk. Han bruker kun smokk når han skal sovne, aldri ellers, og han har den ikke i munnen hele natten, bare i begynnelsen. Så nå tenkte jeg og spørre her inne, bør jeg legge han 19.00, og bør jeg avvenne han "sovnesmokken" snarest? Hva er "vanlig"?
Livmor Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Vår 2-åring legger seg kl 19.30 og bruker smokk om natten:-)
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Her var det ikke smokkeslutt før han var 3 år, en 2 åring skjønner ikke hvorfor smokken plutselig er borte.....:-O vent du :-)
blimbaby Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Vår toåring legger seg kl 19.00.... og bruker enda smokk... tar nok enda et år før jeg tar den fra ham, da minsten på ett får lov å ha den, og jeg satser på å ta begge smokkene samtidig...
hm hm Skrevet 27. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2007 Var derfor hun mente jeg burde ta fra han smokken nå, før han ble stor nok til å skjønne det bedre og det ble verre..... Tror ikke jeg orker å ta fra han denne kosen nå før han skal bli storebror og kanskje trenger litt ekstra kos:)
Væren74 Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Mødre blander seg alltid : ) Vi sluttet med smokk ved 18 måneders alder. Jeg var egentlig i mot det men pga at snuppa hadde noen sår som ikke grodde hadde vi ikke noe valg. Men det gikk kjempegreit. Tror det blir mye verre når de blir eldre. Også er det jo dette med tennene. Jeg har venninner med barn på 2 år som allerede har begynt å få åpent bitt. Og det er jo hverken bra eller pent.
hm hm Skrevet 27. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2007 Diskusjonen kom opp fordi han har fått noen utslett på overleppa som ikke vil bort, men jeg kan ikke skjønne at det er smokken som gjør det siden han bruker den så lite, og aldri har hatt slike utslett før.... Begynner nesten å lure på om han bruker smokken mer i barnehagen enn før..... hm eller så er det noe annet han reagerer på, det er jo konstant fuktig der siden det som regel renner noe snørr..
*panama* med to søte små Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 Jenta vår er 2 år og hun legges kl 19.30. Hun bruker smokk når hun skal sove,men ikke ellers.. Jeg har satt en "grense" på 3 år,så hun skal nok få ha den en stund til;o)
Snøfnugg75 Skrevet 27. september 2007 #9 Skrevet 27. september 2007 Samme her. Jenta vår er 2 år og 3 mnd og brukar smokk. Ho legg seg 1930. Vi har tenkt å slutte med smokk til sommaren. (Ho får ein liten bror eller syster før jul og vil ikkje ta smokkeavvenning parallelt med dette)
Væren74 Skrevet 27. september 2007 #10 Skrevet 27. september 2007 Det var derfor vår fikk sår i alle fall. Det at hun alltid var litt våt der. Vi prøvde alt av kremer. Til og med hydrokortison. Hjalp en liten stund og så kom det tilbake. Etter 2 måneder kuttet vi smokken og vips ble det bra.
*jaja* Skrevet 27. september 2007 #11 Skrevet 27. september 2007 Det må du bestemme og ikke din mor. Jeg har en snart 2 åring som legger seg 1930 og bruker smokk om natten. Har ikke lyst å ta avenningen for hun legger seg greit og elsker smokken sin. Storesøsteren sluttet med smokk når hun var rundt 3 og det av fri vilje (var jo stor jente!) Når du legger barnet ditt avhenger litt på når han blir trøtt, hvor mye han sover på dagtid etc. det vet du garantert best!
hostogharkheledagenlang Skrevet 27. september 2007 #12 Skrevet 27. september 2007 Mini her legger seg 19.45-20.00 og bruker smokk om natta, er 2,5 år. Har tenkt å slutte snart, men aner ikke hvordan. Hvorfor er fordi han gjerne vil ha smokk hele tiden, om dagen også så da tror jeg det er lurest å kutte ut alt, han spytter den ut straks han sovner, da hører vi dunk også faller smokken i gulvet.
Gjest Skrevet 27. september 2007 #13 Skrevet 27. september 2007 Gutten min legger seg 19.15-19.30, og han sover med smokk. Han er 2 år og 3 mnd.
handygirl Skrevet 27. september 2007 #14 Skrevet 27. september 2007 Hmm... Hvordan får dere lagt dem så tidlig? Noen ganger legger jeg henne kl 20, men det kan ta noen timer før hun sovner - klatrer ut av senga.. Smokk bruker hun også, men ikke så mye på dagen og mest i det hun sovner.. Unger er forskjellige da - akkurat som oss voksne - A-mennesker og B-mennesker..
Blue Lady Skrevet 27. september 2007 #15 Skrevet 27. september 2007 Lucas legger seg 1900, men er ikke helt konsekvent på klokkeslettet, om klokka blir 1930 så er ikke det krise. Han bruker smokk om natten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå