Gå til innhold

hvis en produserer masse melk...

L-O-V-E&prinsen+spireimagen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

At en har overskudd av melk liksom, kan en levere melk på sykehuset? Noen som vet om det er noen form for ordning på det? Eller må en kaste all overflødig melk? (går jo an å fryse ned også da)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok du får levert melken din på sykehuset ja! mange premature barn som trenger det=)

Skrevet

Flere sykehus har morsmelksmottak. Du må i så fall ta blodprøver og all melk blir sjekket. Mange små premature og syke nyfødte har god bruk av slik givermelk. Så du gjør i så fall en god jobb. Jeg vet hvor viktig det er med denne melka, siden jeg jobber på en nyfødtintensiv-avdeling. Blir litt ekstra jobb å skulle pumpe etter ammining. Men det er bra literspris på melka om den kan brukes, og har hørt om flere som har tjent mye på det.

Skrevet

Ta kontakt med sykehuset. Hadde å kjempe mye melk sist, men orket ikke å "ta vare" på det, så all overflødig melk jeg hadde gikk rett i vasken.

Skal vist være bra pris på det, som hun over sier:o)

Skrevet

Det er utrolig bra om man gidder levere det til melkebanken! Jeg får jenta mi i uke 33 og kan ikke amme pga cellegift, så jenta mi er "avhengi" av andre gode mødre som har bry til å ta seg den jobben med å levere! Dere gjør en kjempe jobb! Takk:))

Skrevet

Mamma sa iallefall at hun hadde enormt masse melk så hun trodde at jeg også kom til å få det... Men det vet en selvsagt ikke da..:)

Om jeg får det kommer jeg nok til å levere inn melka om sykehuset har mottak:) Litt jobb er det jo, men syns det er fælt å hive det ut når andre kanskje kan ha nytte av det!

Skrevet

mange som blir glad for melken din ja:=)

Skrevet

Jeg var morsmelkdonor på Haukeland for 3 år siden og håper jeg kan være det nå også. Skal pumpe meg masse så jeg får mye overskudd, for det er så mange premature som trenger melken. Jeg fikk se et av de barna som fikk melken min, og jeg kan grine bare jeg tenker på det. Så utrolig søt, liten og forsvarsløs med slanger tilkoblet over alt. Sukk...

Dette barnet var ca 1000 gram. Hadde vært under 800 gram.

Skal love deg man føler seg betydningsfull!! Hver dråpe er gull verdt, så du må ikke kaste noe!

Det er litt styr med pumping, koking av flasker, melkespreng osv, men hjelpe meg så verdt det det er!!! Ring sykehuset ditt og hør hvordan det fungerer der. Hører du til Haukeland, vet jeg ihvertfall at de blir utrolig glad!!

Skrevet

ja du kan levere melka til en del sykehus, tror ikke alle har en slik ordning, men dem som har avdeling for prematurbabyen har nok det..

var jeg deg ville jeg kontaktet det sykehuset du hører til å spurt hvilken rutiner di har på dette=)

vet om ei her i byggda som gjorde det og fikk godt betalt, samtidig som hun gjorde en god gjerning=)

Skrevet

Send gjerne en PM hvis du lurer på noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...