Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Hei! Er førstegangsfødene og har noen spørsmål angående kynnere vs. rier. I perioder har jeg ganske sterke kynnere så ofte som hver 2.-3. minutt. Disse er som stramminger som slipper opp igjen nesten med en gang. Altså de varer bare noen få sekunder og er ikke vonde. Hvis da riene setter i gang vil jeg fortsatt få kynnere i mellom riene? Er det alltid mellom 15 og 30 minutter mellom hver rie helt i begynnelsen eller kan riene begynne med mye kortere mellomrom med en gang? La oss si at jeg har kynnere med 2 til 3 minutters mellomrom også begynner riene. I mellom de første riene er det f.eks 20 minutter. Vil kynnerne stoppe opp slik at jeg bare har riene, eller vil det fortsatt komme kynnere med 2 til 3 minutters mellomrom? Ble litt vanskelig å forklare dette, men håper at noen skjønte det og som kan gi meg noen svar.
eggedosis Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Man kan få rier og kynnere om hverandre. Kynnerne har ikke noe bestemt varighet eller hyppighetsmønster. Du kan få falske rier som kan komme intervallmessig f.eks en 8-12 i strekk med 15-20 minutters mellomrom, (dvs at konserten varer i opp til to timer uten at det har noe med starten på en fødsel å gjøre). En kynner gir seg når du endrer stilling, f.eks går ut av senga. Mens en rie, maserie eller en skikkelig vond ve, vil fortsette uendret hvis du endrer stilling. Så ja, du kan ha kynnere imellom veene, men kanskje ikke så ofte som du beskriver, hvert 2-3 minutt. Da tror jeg kanskje jeg hadde ringt sykehuset og spurt om hva dette kan være! Lykke til! :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå