line_n & sara Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 har gått til innkjøp av weleda fødselsforberedende olje! skal begynne i dag, er akkurat 34 uker nå, og sååå entusiastisk over den oljen! her skal det ikke sprekkes eller revnes eller klippes, nei! typen skal få æren over å massere..hadde nok ikke fiksa den biten selv, tror jeg! hva med dere? gjør dere noe for å forebygge?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 nå ble jeg kvalm:( er det virkelig nødvendig å legge ut om ALT mulig av intime detaljer??
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 bringebærblad kapsler og weleda olje. Ikke sikker på om det hjelper, men skader ikke å prøve
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 kjøpte også den der olja, men har brukt den 2 ganger... Har bare ikke orket å bruke den... Men har spist 1 boks med bringebær kapsler, men nå er jeg fri:) hehe...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Jeg bruker jordnøttolje....masserer den inn.... Ifølge jm som jeg går til er det viktig at oljen eller kremen inneholder E vitamin...det gjør at huden blir elastisk.. Men hun sa også at man skal tøye....Etter at man har massert kremen el oljen skal man ta to fingre inn i kjeden og dra til..bakfra...(hvis du skjønner?) og dette bør man gjøre ca tre ganger i uka i tre minutter.. Og ja, det skal gjøre vondt. Ikke så lett å få til...så det er egentlig en samboer/mann sin jobb...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Ullevål sykehus er iallfall fokusert på at man bør smøre seg der nede. Man kan bruke olivenolje også faktisk.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Jeg fikk skikkelig soppinfeksjon av weleda olja.. :-( Så den dropper jeg..
eggedosis Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 Hei. Ikke for å være noen revnebremser: MEN: Snakket med jordmor vedr. dette med smøring. Siste studier viser at skal dette ha noen effekt i det hele tatt, må man begynne å smøre og massere, strekke og dra allerede fra svangerskapets start. Å begynne i uke 34 er litt sent er jeg redd. Men det skader ikke smøre seg uansett. Sikkert bedre enn å ikke gjøre det. Man kan også bruke olivenolje i følge henne, fungerer på samme måte. Jeg er i uke 38 så jeg er nok "kjørt"..;0) Lykke til uansett!
velsignet med to Skrevet 27. september 2007 #9 Skrevet 27. september 2007 Jada jeg kjøpte også Weleda-oljen i uke 34 og skulle være sååå flink, men tror ikke jeg har brukt den mer enn 4-5 ganger hehe Det ble mer et ork for meg å gjøre det, så jeg droppa det heller. Prata dessuten med ei venninne som brukte den flittig men revna likevel...
Mamma TB Skrevet 27. september 2007 #10 Skrevet 27. september 2007 jeg bruker weleda svangerskapsolje og har begynt på bringebærbladkapsler,og smører meg nedentil med weleda oljen...jeg vil prøve alt som ikke kan skade og får se hva som sjer,klart alle er forsgjellig men eg har i alle fall prøvd å gjøre noe med det!!!
alines Skrevet 27. september 2007 #11 Skrevet 27. september 2007 Ærlig talt anonym.. Skal det ikke mere til for å gjøre deg kvalm...? Hvordan i all verden skal du kunne gå igjennom en fødsel, eller klare deg etter fødselen...... Jeg blir bare helt imponert over at det går ann......
Miss RM Skrevet 28. september 2007 #12 Skrevet 28. september 2007 Til eggedosis: Jeg spurte også min jordmor om dette, jeg har i underkant av seks uker igjen og hun mente jeg kunne begynne i løpet av to uker.. (så lenge jeg føder på termin da..) Men man får vel høre forskjellige ting avhengig av hvem man spør :-) MEN!!! Det er viktig å huske at man kun skal massere så det blir mykt, og IKKE hovent. Blir det det, kan man faktisk gjøre vondt verre... Fikk også beskjed om at jeg like gjerne kan bruke babyolje :-)
Belle&Mini Skrevet 28. september 2007 #13 Skrevet 28. september 2007 Bruker og oljen til weleda. Spurte jordmor om dette sist jeg var der,om hva jeg kan gjøre for å minske sjansen for revning. (er egentlig veldig redd for det,huff) Og da var det å smøre og masere med olje. Også er noen føde stillinger bedre enn andre. Og helt enig i at det er en samboer \kjærste jobb. Er ikke sååå lett å komme til )
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #14 Skrevet 28. september 2007 om du blir kvalm så la hver å gå inn å les da vel! her skal man kunne taste om alt, ser ikke problemet jeg!
Tubbies Skrevet 28. september 2007 #15 Skrevet 28. september 2007 Jeg smurte med jordnøttolje sist, og jeg rivna likevel... Derfor gidder jeg ikke smøre denne gangen. Hvis det er noen trøst, så kjente jeg overhode ikke at jeg rivna! De jeg kjenner som har kjent dette, beskriver at de "bare kjente" det. Det var ikke vondt i og for seg, for de hadde andre smerter å konsentrere seg om. Man er så fokusert på å presse og å få ut ungen idet man rivner, at rivninga kommer liksom i andre rekke... Klart det er ubehagelig å sy (men da får man bedøvelse!!), og det er vondt i noen dager etterpå, med sting og det hele...Men det gror fort! Tenk hvor fort et sår i munnen gror. Like fort gror det der nede. Ikke bekymr dere. Rivning er oppskrytt!! ;o)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #16 Skrevet 28. september 2007 Fikk også skikkelig soppinfeksjon.. Ble visst for fuktig mente jordmora.. Så nå smøres det med Canesten i stedet... He,he...
Mamzen Skrevet 28. september 2007 #17 Skrevet 28. september 2007 Nei, jeg har aldri smurt hverken magen eller musa. Har aldri hatt strekkmerker eller revnet heller. Bank i bordet. Tror det har litt med hudtype man er født med, kanskje litt kosthold og størrelse på hodet til baby. Å begynne å tøye og dra i musa høres helt sykt ut. Musa mi er totalfredet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå