Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Hei, bare lurer på om hjemmestrikkede klær bør vaskes før de tas i bruk/gis bort?
rødhette* Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Jeg ville iallfall ikke vaska før jeg ga bort.. Men vi vaska ikke de hjemmestrikkede plaggene før bruk. Men de var jo stort sett ikke i direkte kontakt med huden heller, eneste var lua og vottene. Jakka var jo utenpå en body.
lifa og Eline Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Jeg vasker generelt ikke hjememstrikkede eller heklede klær før bruk. Så lenge jeg vet hvor strikke/heklearbeidet har vært er ikke det nødvendig synes jeg. Men når jeg strikket offhvite hentedress/vinterdress når ejg skulle ah barnet mitt så vasket jeg jakka for den hadde jeg hatt med på hytta for å strikke der, strikketøyet havnet både her og der og det ble mye ovnsrøk også på den. synes det derfor var greit å skylle oppden da.
RenateAlice Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg ville ha vasket det før bruk. Det kan virke ganske rent, men det er utrolig mye "støv", svette etc som kommer inn i strikketøyet underveis. Ville i det minste ha skyllet det opp en runde eller to...
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 jeg ville også ha vasket det. man vet ikke hvor garnet har vært eller hvor lenge det har ligget der. også har det jo vært på en fabrikk. bestemor som sa at vi skulle vaske det, hører på henne;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå