prøvekluten+3små Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 annet enn en himla diger unge? ligger to ruter over i det hvite...fikk i uke 32 vite at ungen er 14% over gjennomsnitt.. men ingen ser ut til å synes at det betyr noe..sjøl begynner jeg å bli redd for å få en kjempe her! noen med erfaringer?
Gjest Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 De fleste leger jeg har vært borti mener at SF-måling er avleggs. Dette sier de fordi at det ikke er noe eksakt mål for hvor stor ungen egentlig er; du kan ha mye eller lite fostervann (mye fostervann vil jo gi en større mage), hvis du er lav vil sf-målet være høyere, fordi ungen har ikke noe annet sted å gjøre av seg enn å vokse utover. Hvis du har bakorvendt livmor, eller livmorfremfall vil dette også slå ut. I det hele tatt er det mange ting som kan gi et høyt sf-mål, men som ikke trenger å bety at du får en overdimensjonert baby...!
Gjest Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Hei:o) Vil bare si at i forrige svangerskap lå jeg godt over gjennomsnittet i SF-mål igjennom hele svangerskapet, men fikk en nydelig gutt på 3400 g Så ungen trenger ikke være så veldig stor nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå