Gå til innhold

Hvilken vogn har DU og er du fornøyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fint å høre det fra dere som faktisk har brukt vognen, og ikke bare fra de på bim som har kjøpt den, men ikke prøvd med baby enda.

Noen anbefalinger til en byjente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Simo kombi, og er knall fornøyd! Kjempefin å trille!

Eneste er at den blir litt tung etterhvert, så nå som junior har blitt nesten 11 mnd og 10 kg tung, så har vi kjøpt en emmaljunga Scooter..

Skrevet

Vi har Quinny freestyle 3xl med dreamibag. Digger den!!! Har brukt den i 6 måneder nå, og ikke et vondt ord herfra nei!

Skrevet

Vi hadde først en tako natalie classic. Nå som tulla har blitt litt større har vi kjøpt carena easy. =)

Skrevet

vi har emmaljung edge duo.. men er vell mer til å bruke på landet?

men er kjempe fornøyd :) god plass, fine og ganske behagelig å trille :)

Skrevet

Simo duo her.. veldig fornøyd til nå! till mitt ruk ihvertfall! ønsker meg en mindre "byvogn" etterhvert da! Simo er jo stor å dra inn og ut av bilen... men god i skog og mark og masse plass til lillegutt i pose til vinteren i duo baggen!

Skrevet

Teutonia y2k/2 med softbag hadde vi til junior. No bruker vi den uten bag og er suuuuper fornøyd

Skrevet

Har en Taco City Voyager. Er kjempe fornøyd:) Den er kjempe fin å trille, den er liten og får plass i bagasjen på Micran:) Har hatt litt prob med at lufta går ut av hjula. Men svigerfar spruta skum inni dem og nå er de helt toppers:) Billig og bra vogn:)

Skrevet

Jeg har en Bugaboo Cameleon til lillesnupp på snart 9 uker. Er kjempefornøyd og har enda ikke oppdaget noe negativt med denne.

Kan ikke tenke meg en bedre by-vogn i allefall.

-Stor babybag - en av de største. Den er også veldig lett å klikke av og bære med seg.

-Veldig lett vogn, veier bare 9 kg komplett, så den er lett å trill + lett å ta ut og inn av bil og på buss ol.

-Stor handlekurv under som kan snurpes sammen.

-Venbar sittedel + venbart styre, slik at de store hjulene kan komme foran om en ønsker det.

-Teleskophåndak.

Ergonomisk sittedel - barnet ligger med en knekk i knærne, og det er visst best for ryggen + at den bare vippes bakover slik at selene alltid sitter godt.

-Den er veldig god å trille både på asfalt, grusveier og på kjøpesentre, den snur på en femøring.

-Trekket kan skiftes ut etter behov og ønske.

-Masse ekstrautstyr som en kan kjøpe utenom som fotpose, transportbag, adaptere til bilsete, ekstra trekk, parasoll, koppholder, solkalesje ol.

-Genialt regntrekk som kan brukes uten kalsjen oppe, slik at barnet kan se ut mens det regner,

-Kan få kjøpt vinterhjul til om det er nødvendig.

tja...var vel det jeg kom på...

Skrevet

Emmaljunga edge

Veldig fornøyd og kunne ikke tenkt meg en annen vogn nå mens småen er liten. Om du triller mange lange turer så er det virkelig en super vogn. Og virkelig å anbefale.

Derimot er den nok litt stor inn og ut av buss og tbane om du tar mye det da. Var i oslo på ferie og det gikk greit, men da hadde jeg jo med sambo som hjalp meg med vognen inn og ut av buss og tbanen.

Men om du bare skal trille turer og shoppe litt innimellom så er vognen super:D At den er stor gjør igrunnen ingen ting. Den er stødig og robust.

Skrevet

Vi har to vogner, en simo dybvogn som mini har "arvet" etter sine to storebrôdre..

Saa har vi en Emmaljunga City Cross som vi fikk for noen mnd siden, og den er ogsaa kjempegod aa trille..

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

brukte en quinny med bag når jenten var liten, brukte den kun med bilsetet fra ca.3 måneder og sportsvogn fra 5 eller 6. Ikke særlig imponert, men den var veldig god å styre og kjøre. Den punkterte 2 ganger. Grei nok liksom... Nå bruker jeg en maclaren techno xt og den er absolutt kjempesuper!!

Skrevet

OTH Urban Jungle - superfornøyd!!! Er så enkel å trille at det er en drøm:)

Skrevet

Stokke Xplory har jeg hatt til begge mine. Stokke-vognen har den absolutt beste komfort for baby/barn. Den er desidert den mest fleksible vogn - vognen kan justeres i hoeyde, fotskammelen er justerbar, haandtak kan reguleres, vognen kan du bytte paa aa ha vendt enten fra eller mot deg, baby kan ligge flatt og naar barnet er stoerre kan det sitte helt rett i ryggen, om det saa oensker.

I tilleg har Xplory en meget spesiell design. Den er ogsaa saerdeles elegant, og har flotte farger. Faar maaaaange kommentarer om hvor stilig vogn vesla har etc etc. Alle legger meerke til denne vognen, og kommer opp til meg for aa se min lille prinsesse som sitter paa sin "tronstol"!

Eneste aberet maa vaere at vognen er litt tung aa laste inn og ut av bilen. -Men verdt det ekstra lille loeftet, spoer du meg. Ville ikke byttet for alt i verden=)

Skrevet

Oth både som søsken vogn og vanlig kjempe fornøyd!!! det eneste negative er at du ikke kan snu den mot deg.

Skrevet

Emmaljunga duo classic, kjempe god vogn, mange fine finesser som lufting i bunnen av bagen, innesydd myggnetting, vuggefunksjon på bagen, lufting i kalesjen, gode store lufthjul o.l. Men når barnet blir over 10 kg så er vognen veldig tung, den er også ganske stor å ha med seg i byen og butikker.

Bugaboo cameleon, beste vogna jeg har prøvd! Stor god og lun bag, utskiftbare og vaskbare trekk sånn at man kan bytte på hvilken farge man vil ha, store lufthjul bak og små svivelhjul foran med god demping sånn at man fint kan trille på ulent terreng selvom hjulene er små, ergonomisk korrekt og stor sportsdel, veier bare 9 kg, liten sammenlagt, stoooor handlekurv under som kan snurpes sammen, veldig god komfort for både barn og triller, kan fint trilles hvor som helst, har tusenvis av forskjellige funksjoner for alt mulig rart. Både jeg og sambo ELSKER vogna!

abc kombi, stor tung vogn, stor handlekurv, vendbart styre, demping på alle hjul, brems både foran og bak på vogna,, veldig fin som sovevogn i barnehagen :)

carena trille (easy?) DRITT vogn!!!!!

Skrevet

Jeg har basson roma duo. Er veldig fornøyd med bag-delen, men ikke fornøyd med sportsdelen, synes det er for smal.+ at "stellet" knaker veldig mye.

Gjest otilie79 og gojentene<3
Skrevet

Har ei Breaker Classic fra Babyactive, og er kjempefornøyd. Får også mange kommentarer på at det er ei fin vogn. Ikke så mange som har den heller.

Er ei kombivogn som kan brukes både forover og bakovervendt, med enliten nyfødt bag til babyen, og så er det med ei sånn bøyle til å gjøre sittedelen til en større bag også. God fjæring i vogna og kjempego og trille. Slår den enkelt og greit sammen uten at jeg trenger å ta løs bagen fra understellet. Følger også med stelleveske:P

Mulig jeg har bilde av vogna inne på profilen min.

PS: Betalte bare ca 2500 for den da jeg bestilte den fra sverige, i norge selger de den for 4000:)

Skrevet

Quinny Freestyle 3xl med Dreamibag (har tatt ut den nå da). Veldig fornøyd! Liten bag, men snuppa ville ikke ligge lenger uansett. Ville sitte oppe og se hun!

Skrevet

jeg dytter litt for enda flere svar.

tusen takk til alle som allerede har svart.

masse nyttig informasjon her.. kan gå seg helt vill.

fint med de som legger med pris også!

Skrevet

Bugabooen koster vel 7500,- i Norge nå (8500,- da jeg kjøpte min i juni...) Får den en tusenlapp billigere om du kjøper den på www.babytrader.nl

Skrevet

Jeg har en Bugaboo Cameleon, er veldig fornøyd! Knall rosa vogn :o)

har også en Phil&Teds søskenvogn som kan brukes som singel-sportsvogn, er veldig fornøyd med denne vogna også.

Har også vært fornøyd med TFK joggster Twist, kjempegod vogn det også.

Var ikke fornøyd med Emmaljunga Duo edge og hvertfall ikke fornøyd med Quinny Freestyle Comfort 3xl

Skrevet

Har en Teutonia Mistral. Vi kjøpte den fordi vi synes den ser fin ut men først og fremst fordi den var lett å pakke sammen inn i en liten bil.

Den er solid og robust, men alikevel lett å trille, og håndtaket kan flyttes over på begge sider.

Men det er kanskje lettere å ha en trehjuling i byen, og du får modellen som trehjuling også. Jeg bor jo på landet/ liten by og ser at jeg har litt problemer m/ å bevege meg raskt i Oslo m/ firehjulingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...