Gå til innhold

samtale med lege på sykehuset i dag :-)) (SUS) (samme som 2.tri)


nattensDronning

Anbefalte innlegg

jeg er i uke 26+5 og har i dag vært på min 2. samtale på sykehuset i forbindelse med fødselsangst+div. Denne gangen var det med lege (forrige gang med jordmor).

Jeg har en fødsel fra før, som ikke gikk så greit (orker ingen detaljer, tungt å sette seg inn i for hver gang føler jeg). Legen var ikke vanskelig i det hele tatt, keisersnitt ble innvilget ganske kjapt, MEN, med forbehold om at hvis fødselen skulle starte før det planlakte KS'et så ble det mest sannsynlig vaginal fødsel.... ja,ja, jeg får ta det når den tid kommer. Jeg fikk ikke noen dato ennå, kommer i posten. Har termin 31.des (UL termin, mens-termin er 23.des), og ei uke før var vanlig praksis forstod jeg (SUS). Men siden det da blir julaften så regnet han med at det ble litt før. Så nå er jeg veldig spent på dato, og særlig siden menstermin er 8 dager før UL terminen.

 

Det jeg ikke hadde regnet med var at vi fikk ultralyd i dag. Det ble jeg kjempeglad for. Alt så bra ut og vi fikk se ansiktet i 3D, kjempekos. Fikk også vite at vi får ei lita jente. Vi ville så gjerne vite på forrige UL, men gynekologen var ikke helt sikker, hun trodde det var jente, så nå ble jo det bekreftet (har vurdert privat UL, men hadde ikke bestemt oss ennå, nå slapp vi det).

Så dette ble en kjempefin dag for oss, hadde grudd meg litt til samtalen. I tillegg til legen, meg og min mann, så var det en legestudent og jordmor tilstede under samtalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre at det ble en fin samtale, er alltid litt ubehagelig med slike samtaler med leger og jordmødre synes jeg. Så bra at du slipper å gå å være bekymret fremover nå, og bare kan kose deg med jenta di:)..

 

Lykke til videre til dere alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...