Gå til innhold

samtale med lege på sykehuset i dag :-)) (SUS)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 26+5 og har i dag vært på min 2. samtale på sykehuset i forbindelse med fødselsangst+div. Denne gangen var det med lege (forrige gang med jordmor).

Jeg har en fødsel fra før, som ikke gikk så greit (orker ingen detaljer, tungt å sette seg inn i for hver gang føler jeg). Legen var ikke vanskelig i det hele tatt, keisersnitt ble innvilget ganske kjapt, MEN, med forbehold om at hvis fødselen skulle starte før det planlakte KS'et så ble det mest sannsynlig vaginal fødsel.... ja,ja, jeg får ta det når den tid kommer. Jeg fikk ikke noen dato ennå, kommer i posten. Har termin 31.des (UL termin, mens-termin er 23.des), og ei uke før var vanlig praksis forstod jeg (SUS). Men siden det da blir julaften så regnet han med at det ble litt før. Så nå er jeg veldig spent på dato, og særlig siden menstermin er 8 dager før UL terminen.

Det jeg ikke hadde regnet med var at vi fikk ultralyd i dag. Det ble jeg kjempeglad for. Alt så bra ut og vi fikk se ansiktet i 3D, kjempekos. Fikk også vite at vi får ei lita jente. Vi ville så gjerne vite på forrige UL, men gynekologen var ikke helt sikker, hun trodde det var jente, så nå ble jo det bekreftet (har vurdert privat UL, men hadde ikke bestemt oss ennå, nå slapp vi det).

Så dette ble en kjempefin dag for oss, hadde grudd meg litt til samtalen. I tillegg til legen, meg og min mann, så var det en legestudent og jordmor tilstede under samtalen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at det ordnet seg med keisersnitt :) Må være deilig å få det bestemt når du har en ille fødsel fra før og har grudd deg. Håper det blir en fin opplevelse denne gangen.

Gratulerer med en liten jente i magen også!

Skrevet

jo tusen takk for det! Vi sees vel på BIM-treffet idag?

Skrevet

Oi så spennende da :)

Heldig som fikk det konstantert at det blir jente også, skal på ekstra kontroll selv imorgen, og håper de konstanterer det på meg og, eller så får den lille gutten som evnt kommer veldig mye fine rosa ting ;)

Får håpe den ikke kommer ut tidligere da, men det går helt sikkert kjempe fint! Koselig om den kommer før julaften og da !!

Skrevet

Kommer på BIM-treff ja :)

Skrevet

ja, var godt å få konstatert det. Loftet er fullt av jenteklær, så nå slapp jeg utskifting av hele garderoben (er endel rosa og kjoler ja).

Ja, jeg regner vel med at de tar KS før julaften. Men jeg leser at det er vanlig å ligge i opptill 7 dager etter KS. Og da blir det vel feiring av julen på barsel da...hm?

Ja, jeg håper inderlig at jenta vår ikke vil ut før.

Skrevet

Jeg hadde planlagt KS. med førstemann (det skjedde samme dagen siden vannet gikk). Og vi hadde en kjempefin opplevelse med dette. Vår lillegutt var i seteleie, så vi hadde bestemt oss for at det var dette vi ville, swiden sambo har skikkelig sykehus skrekk (sprøyte, blod osv.) Fikk spinalbedøvelse, var våken hele tida og fikk se han da han ble løftet ut. Håper det går like bra med deg, og at du får en like fin opplevelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...