Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Målet er å være røykfri innen to uker, har kutett drastisk ned til nå, å det går bra. Men ønsker jo fortest mulig å bli kvitt røyken å det skal jeg klare. Noen gode råd å tips, hvordan klarte dere det, hva hjslp for å bli helt røykfri? Jeg gruer meg ikke så veldig til surheten å abstinensene, det har jeg hatt før å det kommer jo ikke før etter noen dager likavel heldigvis, så man får ihvertfall noen dager uten røyk før det setter inn.
lilletupp & spira Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Hei : ) Så flott at du skal slutte å røyke. Jeg kjøpte meg kjærlighet på pinne, og pusset tennene når jeg kjente suget ble sterkt. Det hjelper også å gjøre noe, f.eks sette på en maskin m/klær, rydde litt. Aktivisere seg med noe, da glemmer man etterhvert det suget. Ut å gå turer hjelper også, det er værst den første uken, så blir det bedre, hvertfall slik hos meg. Ønsker deg masse lykke til, dette klarer du, vær stolt over deg selv : )
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Det som fikk meg til å slutte på dagen (og har ikke tatt et eneste trekk etterpå) var tanken på barnet inni meg og at alt jeg trakk inn i lungene gikk direkte inn til mitt lille barn. Er mitt eneste råd, men det hjalp veldig bra for meg. Tror det finnes mange rare triks, men den beste motivasjonen er barnet, synes jeg ihvertfall! føler jeg serverer røyk til gutten min, og det klarer jeg ikke, uansett hvor fristet jeg har vært (for det har jeg!)...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg sluttet for et par år siden,lenge før min første spire var påtenkt heldigvis.Jeg hadde bestemt meg på forhånd for å slutte og leste så Endelig ikke-røyker av Allen Carr.Alt som sto i boken tok jeg til meg og pratet til samboeren min om dette med stor entusiasme.På en måte hjernevasket jeg meg selv til å slutte.Det som var så bra med denne måten er at jeg ikke hadde lyst på røyk en eneste gang etter at jeg stumpet den siste.I stedet gratulerte jeg meg selv og var kjempeglad for å ha sluttet. Tidligere forsøk hadde endt med at jeg sprakk med en gang og ble sykelig opptatt av røyk.Tanken på å aldri røyke igjen ble veldig deprimerende.Det som er genialt med boken er at man (ihvertfall jeg) ikke hadde disse følelsene i det hele tatt.Tvert imot så jeg bare det positive med røykeslutt.Jeg behøvde ikke kjempe for å være røykfri denne gangen. Så jeg anbefaler boken.Bestem deg for å omfavne alt som står der og prøv å snu tankene.Så ser du at det ikke er farlig å slutte i det hele tatt:)Det er i psyken det hele ligger.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 Det beste råde i heile verden ; du har en onge i magen.. Å etter det så hjelpa svangerskapskvalmen vældi godt på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå