aanonym Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Ks for 2,5 uker siden. I forbindelse med seksukerskontrollen tenkte jeg å få satt inn vanlig spiral (vil ikke ha sånn med hormoner). Hvordan gjør man det, må man ha resept først og kjøpe spiralen, ta den med til legen på seksukerskontrollen og så få satt den inn der? Eller må man til legen i to omganger? En annen tings jeg ikke helt husker fra sist: Skal både mor og barn på seksukerskontroll?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 hei.. du må nok til legen i to omganger.. først få resept, så for å satt den inn.. dere gå til hver dere kontroll.. du til legen og barn til helsestasjonen
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 jeg måtte først på kontrollen etter 6 uker.. så måtte jeg vente 2 uker til med å sette inn spiralen. fikk beskjed om at de vil vente til 8 uker etter fødsel fordi de vil være sikkre på at man er ferdig med den renselses fasen.. men har du hatt en venlig fødsel før eller har du kun hatt ks?? for de annbefaler jo at man har født når man setter inn spiral!
fox`y Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 heihei:) jeg fikk satt inn spiral på 6 ukers kontrollen(var da 7 uker siden fødsel) måtte ikke ha resept eller noe.. Legen hadde spiralen(vanlig uten hormoner på kontoret)..har alldrig hørt at man må ha resept og hente den selv jeg da men.. satte den inn samtidlig som jeg tok gu,greit å gjøre 2 ting samtidlig mente legen istedefor å komme tilbake å ta gu 2 ganger.. var litt ondt å sette den inn,men d var gjort på 2 minutt.hadde litt blødning og mensensmerter etterpå men nå er allt fint:) kostet 250 kr for vanlig spiral:) Lykke til iallefall:)
Mammapudding Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 jeg var på 6 ukers kontroll i dag og må komme tilbake når det er 3 mnd siden fødsel, legen vil ikke sette inn spiral før det har gått 3 mnd for å være sikker på at livmoren er vanlig igjen..Jeg hadde foresten spiral uten å ha født..men det var sikkelig vondt å få satt inn, så håper det ikke er så vondt nå når jeg har født:)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 hormon spiral må du ha resept på..
aanonym Skrevet 27. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2007 Jada, har født "vanlig" for noen år siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå