EnJente_m_EnJente Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Noen som bor nord for oslo, retning gardermoen eller rundt der, som vil anbefale hjemstedet sitt ? Har lyst å flytte utenfor slik at jeg får mer for pengene. Større plass og billigere hjem. Er åpen for mange steder jeg, så blir glad for alle tilbakemeldinger. Tenker da på om det er barnevennlig, om det har noen butikker/sentrum osv.
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Jeg ville anbefalt stikk motsatt vei jeg da; Nesodden; en perle; Fra Fjellstrand og utover til Fagerstrand og selve Fagerstrand, der er det flott, nydelig klima, nær byen, masse natur, og vann,og svaberg, alt du kan ønske deg !
Stratos med 3 barn Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Fagerstrand er laaangt da! Ikke SÅ billig lengre heller gosj som de bygger der! Nei, kom deg nordover mot Nittedalomr du
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Enebakk.. Nærme marka, nærme øyeren, hester og andre dyr.. Et lite sentrum i begge ender av kommunen, nærme lillestrøm/strømmen og nærme Oslo! Fine hus og rekkehus, mye nytt, og koselige mennesker..
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Flyttet til Kløfta for et år siden. Trives kjempegodt her og skolene skal viss være veldig bra. Går tog til Oslo 30min og tog til Gardermoen 15min. Nære til Jessheim er det og(der har de et stort sentre som de utvider nå) Men foretrekker Kløfta føre Jessheim. Har jo Romerikssentret her på Kløfta med bla. Reflex(super barnetøysbutikk gitt, kjempe hjelpsome) Masse matbutikker, bla. Kiwi som er åpent fra 7-23 på hverdager. Du får komme å hilse på en tur så skal jeg vise deg rundt;-P
EnJente_m_EnJente Skrevet 27. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2007 Hei så mange flotte svar Kløfta, Sørum, Jessheim, Enebakk og den veien mot Rygge er alle steder jeg godt kunne tenkt meg. Har venninner som bor på kløfta som er SUPERfornøyde, eller en venninne, forhastet meg der hehe, og en annen på jessheim osv. Begge de veiene kunne jeg tenkt meg. Andre veien, mot fargers. osv er også kjempefint, men den veien er automatisk dyrere. Jeg bor i Nittedal, Holum Skog, det er rett ved rundkjøringen når man kommer fra Stovner. Så det er 5 m fra Oslo omtrent. Og allerede her føler man at man er litt borte fra byen, noe jeg liker da jeg har barn osv. Det tar meg 15 min så er jeg inne i oslo om jeg ønsker, men der er jeg sjelden. Benytter meg av sentre som strømmen, ski osv. Jeg har vært på det senteret på jessheim - flott ! Kunne virkelig tenkt meg en av disse "veiene" altså ! Enten nord eller øst blir det vel !
rødhette* Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 Sørum er nært både Oslo og Gardermoen. Bruker også kort tid til Strømmen, der jeg ofte er på shopping. Enda kortere tid til Lillestrøm, der det er både shoppingmuligheter, og en kjempeflott kino - pluss mange gode fine restauranter. Kort tid til Jessheimo gså, der det også er kjøpesenter som du vet (som bygges ut nå). Sørumsand, som er senter i Sørum kommune, har et lite butikksenter. Her er det både eurosko, dameklesbutikk (selger klær fra b-young og only/vero moda), interiørbutikk (selger bl.a. ting fra Rosendahl), to bokhandlere som også har et lite lekeutvalg, barneklesbutikk (selger bl.a. name it), fotobutikk som også selger cder og dvder, g-sport, apotek, europris, ica, rimi, bunnpris, velværesenter, to treningssentre, spasenter, flere frisører, maxbo osv. Det går både tog og buss herfra, og det er også kort vei til Charlottenberg for å ta en svensketur
EnJente_m_EnJente Skrevet 27. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. september 2007 Så flott ! Jeg sitter å ser på Sørum nå, har lenge tenkt på sørum faktisk, jeg trives veldig godt på denne kanten. Jeg er også rett rundt hjørnet fra lillestrøm, strømmen osv. Jeg er der mye, og jeg elsker lillestrøm som by, kjempekoselig. Men du, fra sørum inn til oslo, hvordan kommer man seg dit ? Går det tog ?
EnJente_m_EnJente Skrevet 27. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. september 2007 Tar meg også ofte turer til charlottenberg*ler* jeg lurte på en annen ting også, hvor i sørum er det fint og er det feks. noen steder der man bør styre unna ? Sitter på finn, og er jo 0 kjent, derfor jeg spør takknemmelig for svar !!
Gjest Skrevet 27. september 2007 #11 Skrevet 27. september 2007 Vi bor i rælingen og trives utrolig godt her, skal jeg flytte noengang blir det innen kommunen eller til skedsmo (nabokommunen) føler vi har absolutt ALT vi trenger her så kunne ikek tenkt meg å bo noe annet sted. Det er full barnehagedekning, flotte skoler, gode idrettstilbud (hoppbakke, idretshall, fotball og håndballbaner, svømmehaller, volleyballbane, slalombakke o.l.) oslo, lillestrøm og strømmen i umiddelbar nærhet. Kjempe fine turområder med flotte badevann o.l.
EnJente_m_EnJente Skrevet 27. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 27. september 2007 Oi mami, da bor vi i samme "retning" hehe ! Takk for svar Jeg får bare mer og mer lyst å bo her, altså slå meg til ro her et sted.
rødt&blått Skrevet 27. september 2007 #13 Skrevet 27. september 2007 Nesodden er DYYRT!!! Og så har kommunen lite med arb.plasser, så da må du beregne pender-tid til oslo el. omegn.. Men veldig idyllisk om sommeren da.
Gjest Skrevet 27. september 2007 #14 Skrevet 27. september 2007 Ja, synes områdene rundt her er utrolig fine synes det er veldig reit å få i både pose og sekk *grådig* både storby, småby og "landet" i umiddelbar nærhet deilig det når man har barn..
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 27. september 2007 #15 Skrevet 27. september 2007 Tenkte bare si at det er utrolig greit å ta seg herfra Kløfta til Strømmen og Lillestrøm. Er kjempemye i Strømmen selv, elsker det sentret der og så er det jo Rudo der og=) Tar ca 20 min med bil til Strømmen herfra
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 27. september 2007 #16 Skrevet 27. september 2007 Skedsmo, sørum, ullensaker ) Skedsmo er forholdsvis dyrt nå, men på f.eks kløfta (som jeg snart flytter til) så er det ikke så dyrt. Og kløfta ligger da i ullensaker kommune )
rødhette* Skrevet 27. september 2007 #17 Skrevet 27. september 2007 Går tog fra Sørumsand til Oslo, ja. Er togstasjon på Sørumsand og Frogner, ikke Lørenfallet/Sørum. Selv trives jeg godt her på Sørumsand, og anbefaler deg gjerne å flytte hit. Send meg gjerne en pm hvis du vil.
børdi Skrevet 27. september 2007 #18 Skrevet 27. september 2007 flytter til råholt i nov:-) eidsvoll... Ingen erfaringer enda, hehe... men håper da vi kommer til å trives,, hihi
EnJente_m_EnJente Skrevet 27. september 2007 Forfatter #19 Skrevet 27. september 2007 JA sukk, så gøy ! Drømmen om hus, med plen og hage og og og kan bli oppfylt ! Igjen så lurer jeg på om det går noe tog inn til oslo osv. fra sørum og de andre stedene.
rødhette* Skrevet 27. september 2007 #20 Skrevet 27. september 2007 Som sagt, går tog fra Sørumsand til Oslo. Går også fra Frogner inn til Oslo. Toget bruker ca halvtime fra Sørumsand til Oslo. Når det er lite trafikk, bruker du en halvtime på å kjøre også.
EnJente_m_EnJente Skrevet 27. september 2007 Forfatter #21 Skrevet 27. september 2007 Takk for svar Nå har jeg sendt deg pm rødhette
St.Sunniva Skrevet 27. september 2007 #22 Skrevet 27. september 2007 Bor på Jessheim nå, men flytter til Neskollen i mars/april. Det ligger ca 10 min å kjøre fra Jessheim. Når den nye motorveien er ferdig så vil man bruke 35 min inn til Oslo. Går ikke tog derfra, men fra Årnes - og det går buss hver time til og fra, slik at tog ikke er noe problem. Den bussen går Årnes- Neskollen-Gardermoen. Kjøpte leilighet der grunnet at prisen for samme leilighet på Jessheim var 400.000 dyrere!!!!
EnJente_m_EnJente Skrevet 27. september 2007 Forfatter #23 Skrevet 27. september 2007 Det var stor prisforskjell ja ! Da har du gjort riktig valg :) Takk for info !
Kosel Skrevet 27. september 2007 #24 Skrevet 27. september 2007 Gjerdrum er kjempe flott!! og kan skryte av så godt som full bhg. dekning!
EnJente_m_EnJente Skrevet 28. september 2007 Forfatter #25 Skrevet 28. september 2007 virkelig bra !!! Vi skal ta oss en kjøretur idag og titte litt på områdene !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå