Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, har vaert ho legen en gang i uke 10, da ville ikke legen lytte etter hjertelyden, av prinsipp, da han var redd for aa uroe moedre om han ikke hoerte noe. Hvor langt maa man vaere paa vei foer legen garantert vil lytte etter hjerte lyden? (er i uke 17 naa)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når jeg var hos jordmo i uke 17 sa hun til meg at jeg ikke måtte bli bekymret hvis jeg ikke hørte hjertelyden, for hun ville prøve siden hun va ny. hun sa det ennå var tidlig, men vi klarte å høre den.. :)

Skrevet

Min lege sa at det var vanlig å høre etter fosterlyd på kontrollen etter ordinær ul, så i uke 24 ca er det vanlig å sjekke!!

Men jeg fikk høre i uke 14, men legen sa at det kunne hende vi ikke fant hjertelyden... så jeg måtte ikke få panikk!!!

Skrevet

Var hos legen i uke 15, og vi prøvde å høre hjertelyd, men fant ingenting. Som han sa:stor mage, men bare 100 gram baby...Ikke lett og finne:) Men jeg hadde vært på ultalyd to dager før, og fikk høre hjertelyden da:) Vet ikke hvor stor babyen må være for garantert å høre hjertelyden, men uansett hvor langt på vei man er, er det ikke sikkert man hører den. Spørs vel helt hvordan ungen ligger....

Skrevet

Både min lege og jordmor har sagt til meg at de har som prinsipp ikke å høre etter fosterlyden før etter uke 20. Nettopp fordi den gravide da ofte blir engstelig hvis man ikke hører noe..... Jeg fikk imidlertid høre fosterlyden hos jordmor i uke 16 etter noen engstelige dager..... :)

Skrevet

fikk høre hjertelyden i uke 14, men jordmora sa at jeg ikke måtte bli redd om vi ikke hørte noe siden det var tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...