Gå til innhold

Legebeseok??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er i uke 17 naa og har kun vaert hos legen 1 gang. Skal ikke igjen foer uke 19 (da har jeg itillegg ultralyd). Hvor ofte har dere vaert hos lege / jordmor (paa en eller annen form for helse sjekk) i samme periode? Synes det virker litt lite.. Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var på første legetime (for å konstatere graviditeten) i ke 12, deretter vanlig ultralyd i uke 19. neste kontroll var da i uke22.

Skrevet

Var hos legen uke 8, på gu for å ta celleprøve uke 11, og ny kontroll uke 15. Skal tilbake i uke 21. Har fått inntrykk av at det er veldig forskjellig praksis hos leger. Noen har få kontroller før mot slutten av svangerskapet, mens andre(som min) vil ha ca hver 5 uke.

Skrevet

Det er vanlig det da, å ikke være hos legen så mye..

Så lenge du ikke har noe plager, eller "historie" bak deg, så er det vel sånn ca en gang i mnd etter første legebesøk..

Jeg får hvertfall ny time etter 4 uker hver gang jeg har vært der, ikke mer enn det :)

Skrevet

Jeg var til første svangerskpaskontroll i uke 10, så var jeg på ultralyd i uke 18. deretter skaljeg på ny kontroll etterhvert:) Skal bestille time hos jordmor.

Burde kanskje sjekket min Hb litt før, men jeg er jo ikke syk. tar heller litt mulitvitaminer med jern.

Har mulighet til å sjekke blodtrykket mitt på jobb. Der kan jeg også ta urinstix for å se om det er proteiner i urinen. Da trenger jeg jo ikke gå så ofte til kontroll tenker jeg..

Skrevet

Var hos jordmor i uke 9, ul i uke 18 og jordmor i uke 20. Nå går jeg hver mnd fremover.

Skrevet

Jeg var på første kontroll hos lege når jeg var 13+0. Skal til ul når jeg er 18+4 ( om 4 dager ) og fikk beskjed om at neste kontroll hos lege eller jordmor er i uke 24

Skrevet

Jeg hadde første time da jeg var 9+4 så 14+5, skal så til UL 18+5 og legetime igjen 19+5.

Skrevet

Lege uke 10, jordmor uke 15, ul uke 19 (i morgen)

skal til jordmor i uke 23 og til lege i uke 28..

Skrevet

Jeg var førstegang hos legen i uke 10.

Tidlig UL i uke 12. (pga usikker termin).

Neste kontroll uke 15.

Ordinær UL uke 18.

Neste timen min blir i uke 19.

Det har jo faktisk blitt en del dette...

Men det er nå en ting som er godt med legen min, han tar graviditet seriøst, og liker å sjekke ofte,han er ikke så begeistert for at det er blitt kuttet på antall kontroller hos gravide.

Noe jeg er fornøyd med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...