Poteto Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 høyrte at det kom av tang/sugekopp under fødsel.. jenta mi kom med sugekopp..
Mulle :) Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Om jeg ikke tar feil så er det en nakke syndrom
Cat.68 Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 www.kiss-kidd.no Det KAN komme av tangfødsel, keisersnitt, osv.
elinmamma Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Det er en feilstilling barn kan få i nakken etter å ha ligget galt i magen, tang/vacuum, brå fødsel, stor fødselsvekt etc. Det er en låsning mellom hodeskallen og første nakkeledd og er relativt enkel å behandle om det blir oppdaget. Det er stort sett manuellterapeuter som behandler (fysio m/spes utd), noen kiropraktorer og osteopater gjør det også. Symptomer er ofte kolliklignende magevondt, mye gulping, ammeproblemer, skjev nakke, barna ligger bøyd som en C eller banan... osv... Sjekk mer på kiss-kidd.no om du skulle være bekymret. Jeg har ei som var over 4 kg, ble tatt med vacuum etter en tøff fødsel og 2 1/2 time trykketid, men som ikke har hatt kiss og så har jeg ei som var på 2,7, enkel fødsel, ca 15 min trykketid, ikke vacuum MED kiss... så jeg vet ikke jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå