Staark Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Jeg er i uke 27 nå. Kjenner babyen er veldig aktiv, og merker bevegelse ofte iløpet av dagen. Jeg kjenner slag/spark mot høyre ribben, og tenkte det var bena, og at da er ihvertfall hodet nede. Men så kjenner jeg like etter på slag/spark nede på magen, på venstre side. Aner altså da at barnet ligger litt på skrått, siden jeg kjenner slag/spark begge plasser like etter herandre. Men hva er ben, og hva er armer? Og hvordan vet jeg om hodet ligger nede? Prøver å kjenne etter, men det er ikke lett,....(babyen har ligget slik siste to ukene) Tips, eller gode råd? Er det tidlig om hodet allerede har festet seg? (Har hatt mer stikkninger i underlivet siste tiden, slik som de første ukene av graviditeten, er det slike smerter man kjenner når hodet festes?)
junea Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Er det ikke føttene som sparker på høyre side og armene på venstre da? Syntes noen ganger at armene kjentes ut som spark jeg:) Men tror ikke det er noen grunn til bekymring de fleste snur vel seg ikke for godt før man er over 30 uker!
Staark Skrevet 27. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2007 Det er det jeg mistenker. At føttene sparker oppe til høyre, i ribbeina, og armene slår nede på venstreside. Blir noen ganger i tvil, da slagene og sparkene kjennes like sterke ut. (Men slagene kommer kjappere, og oftere)
Tigermor. Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Jeg er 27+6 i dag og merket i helgen at bevegelsesmønsteret til babyen forandret seg. Tidligere har jeg kjent masse spark oppover på oversiden av navlen, men i helgen ble han ganske rolig et par dager før han begynte å sparke masse nedover nederst i magen. Kjente i går tydelig en hard klump i mellomgulvet (øverst i ribbebuen) og tenkte som så at nå er hodet oppover. Var på jormorkontroll i dag og hadde rett i mine antagelser, lillegutt sitter inni magen min og koser seg med hodet opp! Hadde ganskee høyt symfyse- fundus mål så jordmor mente at han står og strekker seg litt også =)
liin Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Hei, barnet ditt er ikke større i magen enn at det kan snu seg helt rundt om den vil, uten at det har noen betydning for hvordan den ligger til fødselen. Jeg er 8 dager unna termin, og ungen min gar ligget i seteleie mesteparten av tiden. Er forberedt på setefødsel, men jordmor sier at så lenge ungen ikke er gått med i bekkenet, eller at noe (hode el rumpe) har festet seg, kan den fort snu seg. Da skal det sies at de har sett på ultralyd at hun har god plass og enda en god del fostervann. Ang å kjenne om hodet har festet seg, så tror jeg ikke at jeg kjente det forrige gang. og jeg mener at det ville være litt i tidligste laget dersom barnet festet hodet i bekkenet i uke 27. Det er jo mye som enda skal vokse og utvikle seg, både hos barnet og i bekkenet ditt.
mininurk Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Babyen fester seg ikke før helt i slutten av svangerskapet....På flergangsfødene trenger den ikke feste seg i det hele tatt.. Angående å kjenne hvor babyen liger, så husker jeg veldig godt, at jeg så konturene av foten da babyen strekkte den ut...var over 30 uker da... kunne kile henne på foten...det var litt morsomt. Da visste jeg ihvertfall hva som var ben og hva som var armer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå