Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei litt ubehagelig bare. fikk min for to uker siden, og det går helt fint. litt ubehag en liten periode etter, som mensmurring liksom.. Lykke til:-)

Skrevet

Satt inn 4,5 mnd etter fødsel. Litt som å ta celleprøve, mye mindre vondt enn jeg fryktet. Lykke til:)

Skrevet

Fint ... for jeg kjenner ingenting når jeg tar celleprøve. Men pakken er jo så stor. Hvor stor er den dingsen egentlig???

Skrevet

en celleprøve bør ALLE kvinner ta i hvertfall hvert 3 år - dette for å oppdage eventuelle celleforandringer(kreft)... Legen har sikkert gjort det på deg og. Men kanskje ikke sagt noe? Jeg ber uansett om en hver gang jeg tar GU. Når de først er "der" kan de jo gjøre det synest jeg!

Skrevet

okay.. når begynne med det?? eg er 19, på tide?

Skrevet

Celleprøven begynner de å ta etter at du har fylt 25 år..Legen min tok celleprøve på meg i dag, men sa at jeg egentlig var for ung..er 23:)

Skrevet

Tror ikke det er noen alder på å ta celleprøve...

Jeg har gått til min gynekolog i 4 år snart og han tar celleprøve hver gang jeg er der. For 3 år siden hadde jeg en liten forandring (altså når jeg var 24 år), men det gikk bort av seg selv, måtte bare ta ny prøve 6 mnd etter og så etter ett år igjen. Så det er lurt å be om celleprøve hver gang man tar GU - helst en gang i året! Grunnen til at jeg tar celleprøve hvert år er fordi en venninne av meg tok prøver hvert år. Hun var frisk det ene året og neste år hadde hun kreft (fikk fjernet det, men legen sa at om hun hadde ventet 3 år imellom, så hadde nok hun hatt uhelbredelig kreft...). Det koster så lite, når man først ligger der og skrever liksom!

Jeg satte inn spiral for 4 uker siden. Da han satte den inn kjentes det ut akkurat som om jeg fikk mensen. Slike smerter hadde jeg litt til og fra i ett par dager, så var jeg helt fin igjen. Ingenting å grue seg til i alle fall! ;-)

Skrevet

Satt inn etter 7 uker, kjente ingenting :) (var dritredd)

Skrevet

Fikk et sånt fellesbrev i posten da jeg fylte 25 om at Helsemyndighetene anbefalte alle kvinner fra fylte 25 år om å ta celleprøve hvert 3. eller var det hvert 5. år. Så i bursdagsgave til meg selv, gav jeg meg en legetime ;)

Tenkte jeg skulle gjøre det hvert år, ta en sjekk på diverse.

De tar somregel celleprøve når du er gravid, i forbindelse med gyn undersøkelsen.

Spiral - gruet meg skikkelig til det, men var ikke noe å grue seg til i det hele tatt. Den er bitteliten, som en T, omtrent like stor som en fyrstikk. Heldigvis advarte legen min meg om at eska var stor..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...