Katrinemarie Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Er det noen som har gode erfaringer med håndbrystpumper? Hvilket merke er best/anbefales?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Dytter.. for dette lurer jeg også på!
Rakri Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Jeg har brukt avensis sin pumpe, håndpumpevarianten. For meg var dette en effektiv og meget skånsom måte å få ut melk på. Pumpet ut 250 ml i en fei, mens en annen jeg prøvde med et slags rør man dro i brukte jeg sikkert en halvtime på en liten dl - og den var VOND. Avensispumpa finnes også som elektrisk, men jeg synes det er en fordel å styre trykket selv, særlig om brystvortene blir såre. Alle flaskene til avensis passer til pumpa, og så skal det finnes poser å fryse ned melka i, om man vil. Går an å pumpe rett i posen. Praktisk og hygenisk. De selger den på apoteket, koster litt under 500 kroner.
Honning&Nora_87 Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Jeg har blitt anbefalt Avent sin(tror det er det den heter).. både manuell og automatisk.. koster 599 for manuell og 1200 eller noe for automatisk, får med 4-5 flasker også tror jeg...
Rakri Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Ammetåka har visst startet litt på forhånd. Pumpa heter jo selvfølgelig AVENT!!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Jeg benyttet AVENT + at jeg hadde en som man kan kjøpe på apoteket i Svergie¨. AVENT sin har en god konstruksjon, men ble litt sliten av pumpingen. Den som jeg kjøpte i svergie har en enklere konstruksjon, men annet vakum trykk som gjorde at melka rant av seg selv. Meget effektiv og billig (ca SEK 100,-)
de tre bukkenebruse Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 jeg har avent sin manuell brystpumpe etter første mann og den var jeg svært fornøyd med:)
Katrinemarie Skrevet 27. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. september 2007 Lurer på om jeg skal velge Avent sin da.. de har jo masse ekstra utstyr også, flasker, sterilisator, oppbevaringsbokser etc. Men hvor mye av dette trenger man egentlig? Noen som har prøvd Dr. brown sin brystpumpe? Er litt nysjerrig på den også jeg.. de har gode flasker..
Rakri Skrevet 27. september 2007 #9 Skrevet 27. september 2007 Jeg kjøpte bare et par ekstra flasker og de posene til å fryse i. Vasket og steriliserte utstyret på vanlig måte - funket utmerket for meg iallefall. Tror det er mye "duppeditter" som er kjekt å ha, men som man egentlig ikke trenger. Det er en stund siden jeg brukte utstyret, så jeg har kjøpt nye smokker til flaskene, og skal kjøpe fryseposer. Ellers synes jeg ikke jeg trenger noe mer.
Maren-mi Skrevet 27. september 2007 #10 Skrevet 27. september 2007 hehehehe, har du dilla på Toyota Avensis ???????? hehe, et forsøk på å være morsom, men ikke frekk ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå