Gjest Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 er det halv skatt på foreldrepenger, og isåfall er det på utbetalingen i november eller desember? og når kommer utbetalingen i desember? har også fått utbetalt fra jobben, opptjente feriepenger i år. disse har jeg jo da betalt skatt for. får jeg igjen den skatten til neste år på skatteoppgjøret?
sveis Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Hvorfor skulle du få igjen skatten på feriepengene dine? Feriepenger har jo aldri vært skattefrie.
Gjest Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Nei men jeg har på en måte betalt dobbel skatt på de tror jeg... for fikk utbetalt LITE i forhold til det jeg skulle...
Shining Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Feriepenger som du har opptjent i år blir du trukket skatt for når du skal ha de utbetalt i år. Du har ikke blitt trukket skatt på disse feriepengene tidligere.
sveis Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Når du får feriepenger utbetalt i opptjeningsåret, så får du utbetalt mindre enn om du hadde fått de utbetalt i ferieåret. Dette fordi det trekkes skatt av de når de utbetales i opptjeningsåret. Om du får tilbake skatt eller ikke neste år kommer an på om disse feriepengene blir med i grunnlaget for skattekortet ditt eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå