Mamman*til*Lukas Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Jeg jobber for tiden deltid på kafè, som hver dag blir innvadert av mødre med småunger, fordi vi har lekerom. Og disse tar ikke et snev av hensyn til de andre gjestene! De plasserer vognene sine overalt, så det blir umulig for oss ansatte og andre gjester å bevege seg mellom bordene, de sitter med puppen ute i tide og utide, og de bytter bæsjebleier midt i kafèen blant spisende gjester, og legger de igjen så vi som jobber der må rydde dem! De lar ungene grise med maten, så det ser ikke ut etter dem, både på bordet og gulvet rundt. For en oppførsel! Hvor blir det av folkeskikken og hensynet til andre?? Jeg for min del har ingenting imot at de ammer ungene sine blant folk, men det er dessverre mange andre som synes dette er upassende. Men dette med bæsjebleiene?? Hvis vi hadde fått besøk av mattilsynet, så hadde vi fått store problemer pga dette. Mat og bæsj hører ikke sammen! Skjerp dere litt a'..
Den drygaste Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 helt enig.. greit nok at barna må spise men det trengs ikke gjøres midt foran folk som sitter og spiser. og bæsjebleier er FYFY!! men at barn griser litt med mate må dere tåle.. skulle kanskje skaffet et eget stellerom og ha et sted der de kan parkere vognene sine...for vogner er et must når man skal ut!
Mamman*til*Lukas Skrevet 27. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2007 Jeg synes det er greit at barna griser med maten. Men når det ligger en hel brødskive igjen under bordet, og et bananskall most utover bordflaten, så synes jeg godt de kan plukke opp etter seg. Så skal jeg heller tørke opp etter dem, som er en del av jobben min. Stellerom har vi, så det er fullt mulig å benytte seg av. Og vognparkering har vi også, så det er veldig godt tilrettelagt for at nettopp mødre med småunger skal ha et sted å bruke. Synes bare de tar seg altfor godt til rette...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Det er mange (både menn og kvinner) som ikke har lært seg folkeskikk. Ingen normale mennesker med vett i huet sitter å skifter en drittbleie i stolen på en kafe... Dette er uhøflig rett og slett. Selv om noen har små barn så kan de oppføre seg og behandle sine medmennesker med respekt. Er mange mødre som krever at det er vognplass, stellerom etc så de kan ta med barna på cafe. Hva med å vise noe tilbake med å ikke skifte bleier midt i cafeen?? Og er ok at unga skal prøve å spise maten med egne fingre.. noe som kan være ganske så grisete.. tihi.. Men er det så grisete så kan moren ha vett nok til å tørke vekk med en serviett. Selv om en er på cafe så får en kunne oppføre seg. Ingen av mine venner med små barn lar unga sine grise fritt med maten samme hvor de enn er. Og tørker under og over bordene når det blr litt mye gris... Jeg tar av meg hatten jeg HI som klarer å la være å ikke hyle til disse frekke damene... Men jeg må påpeke at gamle damer og menn er like grisete... De har et lommertørkle i lomma... pusser brillene, legger lommetørklet ned igjen.. Spiser og drikker kaffe... opp med lommertørklet igjen.. snyte seg litt... for så å tørke seg rundt munnen etterpå.... grøss..
Den drygaste Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Nei det er jeg for så vidt enig i.. de kan plukke opp etter seg! det er bare snakk om å legge restene på sin egen tallerken! Mange mødre som gir blaffen i det! men jeg er ihvertfall ikke en av de
junea Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Enig med deg der, hi. Ikke angående amming da, man må få amme der man vil hvis ungen skal ha mat. Man trenger vel ikke hjemme seg på do for at ungen skal få mat. Jobber selv i resturant der barnefamilier er de værste til å rote. Skjønner godt at ungene griser de er jo bare barn men det er da måte på. Ville aldri skiftet bleie på en cafe blandt folk å lagt igjenn bleien, nei det er jo grisete.
Gjest Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Amen! Jeg har selv et barn fra før, og hvis jeg er ute på kafe', så sørger jeg for at hun oppfører seg, ikke roper og skriker, og spiser skikkelig. Vel, nå er jeg en av de heldige som har et barn som aldri har sølt med maten sin, ikke mer enn oss voksne som også selvfølgelig kan være uheldige innimellom. Ang amming på kafe'... Ammesjal er oppfunnet og burde være enkelt for de fleste å skaffe seg eller sy selv. Dekk deg til når du er ute hvor folk spiser mat. Ingen som ønsker å se pupper på et slikt sted(til og med ikke menn...) Hvorfor er dette så vanskelig for enkelte? Fordi folk mangler folkeskikk og normal høflighet!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 Jeg irriterte meg over det samme da jeg jobba på kafé for noen år siden. Når småbarnsmødrene forlot kafeen, så det ut som om en massakre hadde funnet sted, både på og rundt bordene... Noen ganger var syltetøy klint utover hele bordplaten, banan og bolle var tygd og spytta ut igjen oppi glass med melk eller saft.. Noen ganger var det også gulp eller oppkast i glassene... brødskiver klint utover brett og asjetter.. det var så kvalmt å rydde opp etter dette, at vi ansatte brakk oss... fy søren..
Mamman*til*Lukas Skrevet 27. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. september 2007 ..men jeg må få legge til at dette ikke gjelder alle, heldigvis. Noen er veldig flinke å rydde opp etter seg, og tørker til og med av bordet sitt før de går! Så det finnes noen som er flinke og hensynsfulle. Dette med amming har en jo hørt så mange diskusjoner om. Jeg kan snakke for meg selv, og si at jeg har overhodet ingen problemer med å se en som ammer ungen sin mens jeg selv sitter og spiser. Men dessverre er det andre som ikke liker dette, og det synes jeg mødre skal ta hensyn til. De kan iallefall sette seg i et hjørne, snu seg litt bort, eller dekke seg til med et sånt sjal som en annen innlegger skrev om. Da får hun ammet ungen sin, og de andre gjestene er fornøyde også. En finfin løsning på det problemet, spør du meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå