Gå til innhold

tøying av mellomkjøttet

Anbefalte innlegg

Skrevet

lest at det er en fordel elle rkan være det at man litt før fødsel tøyer og drar litt i mellomkjøttet for å hindre evt revning,men hvordan blir det etter fødsel da?når man tøyer huden sånn nedi der, vil den bli normal etter fødsel da?vil ikke bli slark liksom?sånne henge hudfolder nedi der?vet at det tøyer seg når vi føder men da er det snakk om kort tid og så trekker det seg sammen nedi der, men når man begynner tøye flere uker i forveien så er kanskje det litt annerledes?noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt en olje greie som jeg har hørt skal være veldig bra å smøre der fra 2 mnd før fødselen..

Skrevet

Jeg tøyde og sto i hver dag de siste 6 mnd før fødselen (har hørt at det er vikig at det er hver dag, ellers mister det litt av effekten). Det ble mye mer hud tilgjengelig, og jeg revnet omtrent ingenting under fødselen (bare pittelitt innover, og jeg merket ikke noe til det etterpå!). Uansett om du tøyer eller ikke vil åpningen ha ekstra hud rundt seg og være hoven en stund etter fødselen, men kan ikke huske at det tok så veldig lang tid, kanskje et par mnd, før jeg var som normal igjen.. ikke noe problem. Mye bedre å tøye og strekke enn å sprekke og bli sydd galt. Oljen jeg brukte var fra Weleda, og heter fødselsforberedende olje. Fåes kjøpt hos helsekostbutikker rundt omkring! Lykke til =)

Skrevet

Fødselsforberedende olje fra Medela. Kjøpes på helsekost.

Skrevet

Jeg gjorde ingen ting sist, å fikk bare en liten rift innvendig som ikke måtte sys.

Skrevet

jeg tror hvor mye man sprekker i hovedsak kommer an på hvor fort og hardt man presser ungen ut. for min del var det bare 3 pressrier før ungen var ute, så jeg tror det at jeg hadde smurt og tøyd på forhånd var en stor del av takken for at jeg ikke revnet mer.. =) Håper på samme lykke denne gangen! =)

Skrevet

HVORDAN tøyer dere huden? Hva tar man tak i? Og hvordan gjør dere det?

Jeg er førstegangs, og føler meg helt "lost" når dere snakker om tøying. Er det "bare" å prøve å vide ut hele skjeden, eller..?

Skrevet

Greia er at du masserer mellomkjøttet med olje, slikt at det blir mykt. Det handler ikke om å tøye og strekke en muskel. Bare masser på utsiden av skjeden, ned mot anus. Jeg fikk ikke noe ekstraskinn av det, men huden og kjøttet blev mykere.

Jeg brukte vanlig peanøttolje fra matbutikken. Mandelolje er også bra.

Skrevet

jeg brukte e vitamin olje i forrige svangerskap og fikk sambo til å smøre for meg (ikke at han sa nei til det akkurat :P)

men på meg hadde det liten effekt. jeg revnet ganske mye, men jeg hadde en styrtfødsel der barnet i tillegg var "stjernekikker" (ansiktsfødsel). kommer sikkert til å smøre denne gangen og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...