Gå til innhold

Hva i all verden er det som skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 18 år, snart 19, vekten har vært noen lunde stabil (pluss/minus noen kilo).

Jeg har netopp skiftet fra p-piller til minipiller (planlegger å begynne å prøve å bli gravid om 10-11mnd, har ikke barn fra før).

Jeg har i forbindelse med dette skiftet mistet menstruasjonen helt, men legen mente det var normalt (har tatt graviditetstest som var negativ).

Men....

I det siste har jeg merket at brystene har blitt større..

Er dette normalt? Hvor lenge vokser di normalt, sånn utenom svangerskap da...

Har i senere tid også hatt noe smerter i forbindelse med samleie, eller rettere sagt, etter samleie.. Hva kan dette komme av, er det flere som har det slik?

Ble mye dette... Beklager

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter i håp om at noen svarer...*

Skrevet

Dette er jo typiske gravidsymptomer, men så lenge testen er negativ så kan en vel regne med at det bare er en reaksjon på at du har byttet til minipiller? Ville i alle fall ha tatt en ny test om noen dager, for å være sikker på at du ikke er gravid allerede!

Husk at det er ganske lett å bli gravid med minipiller om en ikke husker å ta dem til nøyaktig samme tid hver dag!

Lykke til videre uansett hva resultatet blir! :)

Skrevet

Takk...

Har vært kjempeflink med tidspunktene da så.. Ikke vet jeg...

Vil det si at det gjør vondt etter samleie når man er gravid?

Skrevet

Nei det trenger det ikke å gjøre. Gjorde ikke det med nr. 1 her så vidt jeg husker... Livmora trekker seg vel noe oppover i skjeden når du blir gravid, så er vel litt lengre inn dit enn før (huff detaljer her...) Men har hørt at det kan gjøre vondt i spesielle stillinger der en trenger lengre i skjeden (feks bakfra?). Spørs vel litt på hvor den lille fester seg, om det er langt nede så kan det gjøre litt vondt.

Men det er altså ikke et tema jeg har veldig greie på.

Men har aldri opplevd at brystene har blitt synlig større utenom de to gangene jeg har gått gravid...

Skrevet

Detaljer bryr jeg meg ikke om (har lyst til å bli jordmor så...).

bhene har blitt for små rett og slett.. og noen jeg kjøpte for et halvt år siden som da var så store at jeg ikke kunne bruke dem, er nå akkuratt passe eller nesten for små...

Spurte mor (vi har et veldig åpent forhold etter at jeg flyttet ut) og hun trodde at brystene var ferdig utviklet da hun konfirmerte seg..

Skrevet

Da eg bytta fra p sprøyte til p plaster vaks mine brøst også veldi masse... Fikk skikkeli melkespreng enda d va over et år sia eg slutta å amme. Tok grav.test hjemme som va negativ og legen tok en ny for han va sikker på at eg va gravid igjen. Men va ikke d, så kan jo være nåkka me hormonforandringen når man bytte fra d ene til d andre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...