Gå til innhold

Hvorfor er det sånn......?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi er nylig flyttet til en ny kommune, vi kjenner ingen her. med "friskt" mot var jeg på første barseltreff her på det nye stede i dag, i håp om at jeg kanskje skulle bli kjent med noen som vi kan trille tur med, eller ta en kaffe sammen med. Jeg prøvde å prate med mødre og babyer, men det er ikke noen barselgruppe som fungerer sånn utenom treffene på helsestasjonen, trist syntes jeg. HS pushet litt på, i håp om at noen kunne tenke seg å utveksle litt erfaringer og sånn. Hvorfor er vi nordmenn sånn?De fleste på gruppa hadde andre de kjente som hadde barn som de hadde kontakt med, det trygge er ofte det beste.... Virker ikke som de vil bli kjent med flere.... Heldigvis har kommunen åpen barnehage to dager i uken, dit har vi tenkt til å gå. Jeg er egentlig veldig sosial av meg, men ble litt trist når ingen hadde lyst til å bli videre kjent med oss....... Noen som har opplevd det samme? føler ikke at jeg får gjort så mye i forhold til den gruppen.

Måtte bare blåse ut litt her jeg....... Her er det iallefall koselige mødre:)

takk til alle dere som svarer;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei :)

hvor er dere flyttet til? kansje du finner noen her?

eg har ikkje opplevd det samme, men har sett at det er andre her inne som har reagert på det.. syns det er tåpeli, men sånn er det visst ikke bare der du bor.. håper det endrer seg :)

Skrevet

Bor på øvre romeriket, akershus, er det noen snille mødre herfra?

Skrevet

eg er ikke derfrå vertfall ;) men legg ut en ny tråd på skrvle å etterlys damer der ;) hehe,.. eit tips bare :)

Skrevet

Dytter litt jeg, i fall det skulle være noen som bor på øvre romeriket som har oversett denne tråden:)

Skrevet

uff så kjipt! er nyinnflyttet selv i kommunen(nedre romeriket,tror jg det heter) skal på barselstreff til uka, håper jg møter noen jg kan gå på trilletur med eller ta en kaffe!så kjedelig å gå alene! Hvilken he.stj tillhører du til da? Hvor gammel er prinsen eller prinsessa di?

Skrevet

Jeg bor på i nedre romerike nå og flytter til øvre romerike på nyåret en gang:))

På barselgruppen gjennom HS så var det ingen som kjente hverandre, men alle har blitt godt kjent. Vi triller turer og bytter på å ha lunsjer hjemme hos hverandre. Kjempehyggelig!!

Nå har jo jeg bodd her hele livet da, så er rimelig godt kjent for å si det sånn, men omtrent alle på barselgruppa var innflyttere så de synes det var kjempebra å få et nettverk med andre mammaer på den nye hjemplassen sin :))

Skrevet

anonym, hvilken kommune bor du i? Da finner vi ut hvilken kommune du bor i, Vi bor i Ullensaker:) Prinsessen min er 6 mnd. send meg en pm om du vil

Skrevet

cat78, var jo det jeg håpet på også, men sånn ble det altså ikke. stikk motsatt på vår barselgruppe, dessverre får jeg vel si..... Hvilken kommune på Øvre?

Skrevet

Nå bor jeg i Skedsmo kommune, flytter til Ullensaker eller mer bestemt Kløfta over nyttår:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...