Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skifter dere bæsjebleier om natta? Jeg gjør det, men både babyen og jeg blir så veldig våkne og oppspilte av det... I bøkene står det at man bare skal skifte bleie om natta når det er "absolutt nødvendig". Men hva er absolutt nødvendig? Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skifter alltid bleie en gang hver natt når jeg oppe med han for å spise.

Har han bæsjebleie, så skifter jeg selvsagt alltid den. Vil da ikke la han ligge med den.

Før ble han også våken av å skifte, men det ble mye bedre etter at vi skaffet oss "nattlys" på badet. En dus belysning som man kan se i, men ikke som man bråvåkner av :) Anbefaler deg det hvis dere ikke har det.

Skrevet

Jeg har skiftet bleier til nå. Men med min første slutta jeg å skifte bleier på om natta, når han var et par mnd. Da slutta han også å bæsje på seg om natta, dette tester jeg ut nå noen dager med minstemann. Kanskje han også slutter :)

Tror at hvis bleia er VELDIG stor og våt, bør man skifte og hvis det er bæsj der, bør man vel aller helst skifte.

Har du prøvd å lage en skifteplass på soverommet og ha lite lys på når du steller han? Det kan gjøre at baby ikke blir så våken.

Skrevet

Takk for svar!

Forstår jeg deg riktig: Han sluttet å bæsje om natta da du sluttet å skifte bleie?? Jenta mi er våken to ganger om natta, og har faktisk gått fra å ha to bæsjebleier til bare å ha en. Så det går framover:)

Ja, vi skifter i dus belysning!

Skrevet

Kanskje et fryktelig dumt spørsmål, men hvordan får man nattlys på badet? Er det en spesiell type lampe?.. Bare le av meg hvis dere vil:)

Skrevet

på IKEA har de kjempekjekke nattlys til oss foreldre:)

den er oppladbart, lite, og den blir ikke varm, så det ikke er farlig å ha den liggende oppi senga heller:)

du finner den i barneavdelingen..og i flere farge og forskjellige figurer.

et lite tips! grønn farge virker beroligende:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...