Gå til innhold

Fødslene på jordmorserien......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare sett 2 episoder, og blir litt satt ut over hvor stille damene er når de føder.... Det er liksom "au, d gjør vondt" sånn stille sagt. Blir litt immponert jeg. Fødte selv nr.2 for 10 dager siden og ropte og hylte verre enn verst. Føler meg skikkelig som et villdyr som bannet og kjeftet både på far og jordmor.............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er vel bare ulike.

Jeg er en "stille føder" ;-) Fokuserer voldsomt på pusting og orker ikke bruke krefter på å skrike.

Skrevet

samme merket jeg, hun ene sa ikke et pip.. jeg brølte fra et indre jeg ikke har hørt før,hehe.. det var jo veeeldig vondt da,og klarte ikke holde inne smertene mine

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor da jeg skulle føde at det var mye bedre å bruke kreftene på å konsentrere seg om riene enn å slippe all luften ut gjennom ett skrik. Og det hjalp meg masse!

Hadde ikke gått på svangerskapskurs. Bare hatt samtaler med jordmor. Merket at jeg var veldig lite forberedt på både fødsel og barseltid.

Skrevet

Jeg skrek da jeg presset, følte at det hjalp :) Sånn skikkelig knurr fra langt inni meg ;)

Tenker at når de damene på serien sier Au, da må det virkelig være Au, for de er jo så stille og flinke ellers :)

Skrevet

Tror ikke jeg skrek eller ropte noe særlig,men ble nok en del au`er:-)

vi er jo så forskjellige.

Kan jo hende de har i bakhodet at fødselen vil bli vist på tv for hele nasjonen også?:-)

Hadde ikke jeg tort å gå med på

Skrevet

Fikk beskjed av jordmor om å få ut sinnet og rope ut! Hu virka veldig fornøyd da fyordene kom! Selvom jeg prøvde å fokusere på pustinga, måtte jeg bare gaule og kjefte litt innimellom! Stakkar sambo er sår i hårfestet ennå han etter jeg lugga ham under pressriene........

Skrevet

Jeg ropte og skrek ikke under fødselen. Syns det var vondt, men syns det er litt tåpelig å ligge der og skrike. Hjelper jo ikke noe.

Skrevet

Stille her og, må jo holde på lufta for å presse effektivt vettu!! To trykk og vips var ungene ute!

Skrevet

Jeg brølte som en elg på begge fødslene mine, reagerer også på at alle er så stille, har spurt venninnene mine og de fleste er også stille. Jeg har prøvd å tie still under fødslene, men det ender alltid i at jeg har mått brølt. hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...