Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Vi har nettopp begynt å gi sønnen vår tran. Han får det før jeg ammer han om morgenen, men når han er ferdig med å spise gulper han noe forferdelig. Han gulpet sjelden før vi begynte med det. Noen som har opplevd det samme? Eller har noen forslag på hva vi kan gjøre for at han ikke skal gulpe så mye?
susa :) Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Jeg har samme problemet. Etter at jeg begynte å gi han tran har han begynt å gulpe mye mer enn før. Helsesøster sa at hvis det fortsetter skal jeg begynne å gi han D dråper istedet.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 ok.. får kanskje ta det opp med helsesøter jeg også. skal dit på onsdag, så får vel høre da. men dråper var ikke dumt;)
Gjest Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Tran gir ofte gulping...også hos voksne Hehe. Vi har samme problemet her. Men her hjelper det å gi tran før han får pupp. Får han det etter gulpes det enda mye!
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Har hørt at D-vitamindråper er mye dårligere enn tran (er vel en grunn til at tran anbefales.) Men hvor mye dårligere er det egentlig, noen som vet?..
Alba44 Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Hvordan gir du tranen? Har ikke prøvd skje selv, men innbiller meg at srøyte er best. Jeg gir litt og litt med en sprøyte, så han får svelget etterhvert. Så flaska rett etterpå. Går greit det.
Gjest Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Tran gir jo sunne fettsyrer i tillegg til D-vitamin, derfor er vel tran "best", Men har hørt at det viktigste er at de får D-vitamintilskudd (tran eller dråper).
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 Ok, så hvis de absolutt ikke får i seg noe tran (spytter ut eller gulper opp alt) så må man gi D-vitamindråper slik at de ihvertfall får i seg D-vitamin, men at det beste er tran. Bra å vite, er litt skummelt dersom noen tror at D-dråper er like bra og gir det fordi det ikke smaker eller lukter noe. Uansett søles nok litt tran, man kan jo f.eks. gi litt mer enn de skal ha hvis de bestandig spytter ut noe, så de får i seg det de skal. Men for mye tran er visst heller ikke bra..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #9 Skrevet 27. september 2007 Alba33- guttemamma , jeg gir med sprøyte. Å gi med skje kan jeg bare gi opp. Med sprøyta svelger han bra, ikke noe søl med det. Bare etter han har spist Han får tranen før jeg ammer. Når han er ferdig med å spise og jeg skal få han til å rape kommer det store mengder gulp. Jeg må ha et håndkle for å ikke bli nedgulpe HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå