Gå til innhold

Dårlig ånde hos barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagmammabarnet mitt er ei søt lita jente på 1 1/2 år, men hun har en helt grusom ånde. Jeg synes det er vanskelig å ta det opp med foreldrene, men skulle allikevel visst litt mer om det. Er dette vanlig blant små barn? Kan det være tegn på noe galt, eller hva kommer det av? Når hun sitter på fanget mitt og puster på meg er det helt uutholdelig... Skulle gjerne ha fått noen tips til hva som kan hjelpe. Noen matvarer man bør styre unna f. eks.? Og bør jeg ta det opp med foreldrene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke vanlig. Er hun operert for noe?

Skrevet

Nei, hun er ikke det så vidt jeg vet.. Vet ikke om det har noen relevans, men hun spiser og drikker ekstremt mye. Over det dobbelte og mye hyppigere enn mitt eget barn som er helt på snitt. Tanken har streifet meg om det kan være diabetes, men aner ikke hva symptomene kan være og om de kan få det når de er så små..?

Skrevet

det kan være tannkjøtt betennelse, men da lukter det rett og slett "drit"-lukt, det kan da hjelpe å slylle med corsodyl munnskyllevæske. det kan også være lukt ifra de falske mandlene, men da hjelper det kun med opperasjon.

jeg ville tatt det opp med foreldrene, selv om det er ekkelt...

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig at barn har dårlig ånde uten grunn. Søk på "dårlig ånde" på internett så kommer det opp noen årsaker. Hadde tatt det opp med foreldrene...

Skrevet

SULT kan gi dårlig ånde har jeg lest. Siden hun spiser og drikker masse hos deg...får hun mat hjemme?? bare en tanke..

Skrevet

Tulla mi har også litt dårlig ånde - uten at jeg har tenkt så mye over det. Tenker egentlig at det sikkert kommer av at jekslene holder på å komme opp.

Skrevet

Min gutt hadde dårlig ånde da han var syk, og hadde høy feber i flere dager. Ånden kom av for lite drikke. Det at hun drikker så mye, og i tillegg lukter av ånden - synes jeg er litt merkelig. Hvis det minner om aceton-lukt, bør en være litt obs på diabetes. jeg ville sagt dette til mammaen, og tatt en legesjekk så fort som mulig.

Skrevet

Mener å ha lest et sted at barn kan ha forbigående dårlig ånde om de er i tannfellingsfase eller at de får tenner.. men husker ikke helt.. Syns det bare er ansvarlig av deg om du tar det opp med foreldrene. Kanskje de faktisk har vært hos lege, eller avventer fordi ingen andre ser ut til å reagere..!?

Skrevet

pst: mange barn får dårlig ånde av å drikke mye søtt....altså saft og f.eks ren juice...

Skrevet

Min lille jente på snart ett år har hatt skikkelg dårlig ånde en periode nå.. Jeg skjønte ikke hva det kunne være, men nå er den borte igjen. Hun hadde i samme periode litt feber og var generelt litt uvel og syk. gråt mye og tok seg til halsen og gnagde på alt mulig. Hun har fortsatt hovne kjertler og jeg tror kanskje den dårlige ånden kom av halsbetennelse.. Jeg var hos legen med henne og han sa at hun ikke hadde noen virusinfeksjon og at det dermed ikke var halsbetennelse.. noe jeg ikke tror noe på faktisk... Hovne mandler og vond ånde pluss feber.. er ikke det halsbet. da???

Jeg skal uansett til en annen lege med henne i morgen for å dobbeltsjekke.

Hun drikker godt.. Vann og melk, spiser ikke sukker og sulter ikke :) så disse forslagene er det iallefall ikke her i gården..

Kanskje kan dagmammabarnet ditt også ha vondt i halsen??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...