Gå til innhold

Er jeg en smule hysterisk nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tor kanskje det selv. Vi har slitt lenge for å komme hit, så det kan være grunnen.

Jeg er førstegangsfødende og vet av den grunn ikke helt hva jeg kan vente meg i svangerskapet.

Nå er jeg i uke 32 og jeg merker så lite til den lille. Dvs, jeg merker jo at han er der, men sparkene er så svake. Små dult for det meste. Ikke har jeg kjent noe til hikking heller.

De få gangene vi ser at magen beveger seg og at det er litt action i mangen er på kveldstid.

Men de berømte,'vonde' sparkene har jeg ikke merket noe til.

Er det normalt dere?

Føler nesten jeg kjente mer for 1 mnd siden.

Vil nødig ringe å mase på føden da jeg allerede har vært på to ekstrakontroller pga sterke kynnere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring til JM din, hun vil sikkert hjelpe deg:)

er ikke godt å gå slik..

Skrevet

Du skal ta kontakt med føden når du er bekymret. De tar alltid godt i mot deg og tar bekymringen din på alvor. Jeg er 33 uker på vei og merker mest action om kvelden sånn som du. Husk at babyen din er større nå enn for 1 mnd siden og det er mindre plass å bevege seg på, så jeg merker at bevegelsene er litt annerledes. Mer flyt enn dytt hvis du skjønner?

Skrevet

Velsa mi sluttet helt å "sparke" i uke 32 (3uker siden). I stedet er bevegelsene blir seigere som om hun prøver å strekke seg. Magen bukter seg og ser helt skeiv ut innimellom. Jeg kjenner mye hikking, men det er jo ikke alle babyer som hikker så mye.

"Vonde" spark har jeg ikke kjent en eneste gang, så da er vi to:)

Skrevet

Det høres veldig normalt ut, vet om flere som har opplevd det samme.

Men siden du er så bekymret, ring Føden og be om en ny kontroll. Bare får å roe deg ned, det er ikke bra for babyen om du går og er bekymret heller..

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg er i uke 38 og det er først nå jeg kjenner de "vonde" sparkene. Lillegutt sparker meg i mellomgulvet og i ribbena. Det er vel først nå det begynner å bli veldig trangt der inne. Tror ikke du trenger å bekymre deg, men ring føden for din egen skyld for å bli mer trygg.

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...