pepilie Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 noen som har noen erfaringer ang det å være gravid ringe vikar på ulike skoler??. Jeg har jobbet som vikar den siste mnd. hatt mer enn nok å gjøre. Er snart 12 uker på vei. Jeg gruer meg nesten til det blir synlig, er nervøs for om jeg kommer til å få nok jobb når jeg er gravid. må jobbe 6 mnd nå for å få penger under permisjonen. noen som har noen erfaringer. bør jeg skjule det så lenge som mulig?
Gjest Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Jeg synes det er å føre arbeidsgiver litt bak lyset om man ikke forteller om en graviditet... men du får gjøre det du føler er det beste for deg! For pengene skulle du sikkert hatt =)
2 tette - med flette Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Du trenger ikke si noe om at du er gravid.. Du som er vikar har det jo ikke noe å si om du er gravid eller ikke, du får heller bare vurdere litt på hvilke jobber du tar.. Jeg synes ikke man trenger å annonsere rundt at man er gravid, hvorfor skal du det ? er jo ikke slik at en gjør en dårligere jobb selv om en er gravid.. Og hVERTFALL hvis du er tilkallingsvikar..
Linaria Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Så lenge du bare er ringevikar, og ikke signerer på et fast vikariat som skal vare f.eks 6mnd, er det helt greit å ikke si noe synes jeg. Du jobber jo bare så mye du vil og kan, og når de trenger deg uansett. Å takke ja til et engasjement som du mest sannsynlig ikke kan fullføre derimot (som et fast 6mnd vikariat) det ville jeg personlig hatt litt moralske kvaler med.
Linaria Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Synes forøvrig ikke at å la være å fortelle om graviditeten er noe problematisk. I de fleste tilfeller vil det jo ikke ha noe å si for arbeidsevnen (så lenge du er lærer). Det hadde vært anderledes hvis du hadde en jobb der du ikke kunne utføre alle arbeidsoppgaver pga graviditeten.
pepilie Skrevet 27. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2007 Jeg er bare tilkallingsvikar. og jeg er i fin form, graviditeten går ikke ut over hvordan jeg gjør jobben min. Det er jo ikke det at jeg vil lure noen. Jeg håper bare de vil fortsette å ringe tiltross for at jeg er gravid.Hadde jo håpet på noen lengre vikariat også. noen som har vært tilkallingsvikar under graviditet?
Krokka og prinsessa Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Har selv vært ringe-vikar på skoler. Så lenge jeg viste at graviditeen ikke gikk ut over jobben, så var det ikke noe problem! De ringte like ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå