Gå til innhold

dårlig kontroll hos lege.,, trenger råd!!!!???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var på 38 ukers kontroll hos lege i dag... men legen min var syk og den eneste som var der var en student som studerer medisin.. synes ikke dette var særlig betryggende.. hun skrev ikke symfysemålet mitt på papiret og når hun skulle høre på fosterlyden så synes både jeg og samboeren min at den var veldig lav,og når jeg spurte om dette så sa hun at den hørtes helt grei ut.. hva er det for noe og svare en bekymret førstegangsfødende.. har hatt ganske mye problemer i løpet av graviditeten og i dag hadde jeg proteiner i urinen min og ødem på 3.. dette var helt naturlig det fortalte hun meg da.. skal jeg bare slå meg til ro med dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

Vis du er usikker.. ville jeg ha ringt til JM din... da vil du ro deg mere ned:)ikke noe godt å gå slik...

Lykke til...

Skrevet

Syns du skal ta kontakt med jordmoren din eller føden om du er bekymret.

A

t du har proteiner i urinen og ødemer trenger ikke gjøre noe så lenge blodtrykket ditt er fint.

Har selv hatt mye ødemer og proteiner i urinen den siste uken og vært innom føden pga jeg var bekymret. De sa at så lenge blodtrykket var fint og jeg ikke hadde hodepine var det ingenting å bekymre seg for

Skrevet

takk for det,... problemet at jeg ikke har JM.. er ikke full dekning her i trondheim for alle sammen..

Skrevet

Hvis jeg hadde vært urolig og følt at hun ikke tok deg seriøs så hadde jeg ringt og fått time hos jm eller fått en annen time hos en annen lege!

Skrevet

Ville ha tatt en ekstra sjekk pga protein og ødem. Ring jordmor og be om en ekstra time der. Hvis du har behov for flere timer enn de fastsatte (fra statens side) så er de fleksible med det så sant det er tid igjen hos jordmor/ lege. Hvis de har fullbooket ville jeg bare ha ringt sykehuset og fortalt om din bekymring. Alt er sikkert ok, men ikke gøy å gå usikker. Man tar jo ingen sjanse med barna sine ;-)

Lykke til!

Skrevet

jeg vet at det mest sannsynlig så er alt bra.. men hadde en venninne som hadde alvorlig svangerskapsforgifning selv om hun ikke hadde verken høyt blodtrykk eller proteiner.. der gikk det nesten så lang at hun mistet barnet sitt.. har også hatt hodepine som har kommet og gått de siste ukene..

Skrevet

Forstår din bekymring!

Syns du i dette tilfellet skal ringe føden og forklare situasjonen og din bekymring. Tror de vil ta deg inn for en sjekk slik at du skal slippe å bekymre deg.

Jeg har iallefall bare gode erfaringer fra Riksen ang å ringe med bekymringer jeg har.

Lykke til :-)

Skrevet

Kipt at du ikke har JM, men da ville jeg ha ringt føden å sakt åssen ting var og at du vil ha en kontroll time.. det er ikke godt å gå å bekymre seg slik.. det tar på det også

Lykke til...

Skrevet

Jeg har gitt klar beskjed om at jeg IKKE skal til noe turnus lege!! Har dårlig erfaring med dette selv. Forje gang jeg var hos turnuslege var jeg 30 uker på vei og da fant hun ikke fosterlyd.. Hun byttet batteri og apperat flere ganger, lette og lette.. Etter nesten en time måtte hun hente en anne lege som fant hjertet til slutt.. Var helt på gråten der jeg låg og måtte opp på føden senere, da jeg ikke fikk ro i kroppen. Der møtte jeg en kjempe hyggelig jm (som etter det har blitt min faste jm. :-)) og hun fant hjertet med det samme. Må legge til at hun som var turnuslege til og med var gravid selv med termin en mnd før meg.. Fra nå av blir det fastlegen min eller en jm!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...