Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Er det farlig å male når man er gravid? Vil så gjerne være med å pusse opp barnerommet, men er redd det kan skade den lille... :-S Please svar meg på dette!!!! Hilsen snart mamma:-D
LilleBanan blir storebror Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Legen min sa at det burde jeg hellst unngå, å hun er ikke no sånn hypokonder lege:) Jeg holdt meg værtfall unna.Lukter jo ikke no særli. Er jo mye annet du kan gjøre på barnerommet når det er ferdigmalt:) Har du jordmor ville jeg ringt dit å spurt jeg
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Ok,takk for svar:-) men går det ikke an å bruke munnbind da? har hørt at d går fint, men vet ikke jeg
Krolla og Theodor Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Du får nok begge typer svar på dette: Jeg har hørt at det er ok å male så lenge du lufter godt og det er vannbasert maling. Så jeg har malt jeg... Har tom malt med oljemaling, men da den nye typen. Gjorde det fordi jeg vet at dersom jeg ikke hadde gjort det, ville det ikke blitt gjort (malte dører - det gidder IKKE samboern å gjøre).
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 jeg har undersøkt for jeg har akkurat pusset opp,er i 15 uke. vannbasert gir mindre gasser når du maler,men veggene avgir gasser i mange mnd etter du har malt ferdig, oljemaling har masse gasser men fordel at når den tørker så slutter den å gasse.hvis du lufter veldig godt og ikke holder på så lenge om gangen men tar masse pauser med frisk luft så er jo det bra for deg og babyen,jeg skal begynne pusse opp 3 rom i vårt nye hus til uka, og jeg skal kjøpe maling for gravide,har sånn svanemerke på seg,koster bare litt mer enn vanlig, 449 for 3 liter oljemaling.og den har ikke de farlige gassene.Lykke til
Snart mor til 3...? Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Bruk for all del ikke munnbind!!!! Du kan bruke gassmaske - sjekk at den er for gasser (ikke støvmaske)! Bruker du munnbind, eller feil filter i maske, vil du samle opp gassene i bindet/maska, og det blir enda værre! Vil bli rein sniffing, og det er jo absolutt ikke bra. Men bruker du gassmaske vil jeg ønske deg lykke til - jeg har malt selv, med oljemaling...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 Vi har nettopp blitt ferdige med oppussing av hele huset (deili å være ferdig!). Jeg snakket med legen min om dette og fikk beskjed om at jeg skulle unngå oljemaling. Når jeg skulle bruke vannbasert maling var det viktig med god luftsirkulasjon. Løsemidler er ikke noe å spøke med... Men det viktigste er å få hjelp hvis en trenger og å bli ferdig i god tid før barnet kommer pga. avgasser i ettertid. Lykke til!
julyen Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Men hvis man bruker gassmaske hele tiden + alle dører åpne og sover et annet sted og ikke søler noe på kroppen, så går det vel bra ? Jeg MÅ male desverre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå