Gå til innhold

Noen her som har egne barn fra før og har / skal adoptere ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi venter nr to i oktober, mannen har to barn ( 15 og 18 år ) fra før.

VI kunne godt tenke oss et tredje barn sammen etterhvert, men mannen min føler han blir for gammel til å starte enda en gang og jeg ser mørkt på å gå gravid enda en gang.

 

Derfor har vi da vært inne på tanken om adopsjon, og da et litt eldre barn, 3 - 4 år.

Etter som jeg har lest er det også ganske stort behov for noen som vil ta til seg såpass store barn.

 

Noen her som har noen innspill eller erfaringer å komme med ?

Hvor lenge etter yngste barn er født bør man vente før man begynner prosessen, er vel ganske lang ventetid for tiden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaring selv, bare rotet meg inn på denne siden, men vil bare si at jeg synes det er fantastisk av dere å tenke på å ta til dere et eldre barn!

Det er nesten umulig å bli adoptert når man ikke er baby, og det er jo kjempesynd!

 

Det er mere "styr" med å adoptere et eldre barn da, så kanskje bør dere vente til babyen har blitt noen år gammel.

Kjenner et par som har adoptert to store gutter. (En nå i år, og en for ca to år siden) Og de har hendene fulle!

Disse barna har ofte hatt en tøff barndom, og de er veldig redde for å bli sviktet eller forlatt.

I tillegg kommer frustrasjonene med at de ikke mestrer språket.

 

Jeg vet at de vi kjenner har tatt spanskkurs før de adopterte guttene, slik at de kan komunisere litt med de på morsmålet

 

 

Lykke til så mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med studentmamman og ERLEND :).. er en helt fantastisk tanke at dere vil hjelpe et barn som ikke har det så bra.

 

vil bare si en ting om å adoptere et litt eldre barn.....barnet so blir adoptert MÅ være det yngste barnet i familien deres, så dere får ikke et barn som er eldre enn det dere har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar begge to :-)

 

Det med at det adopterte barnet må være eldst visste jeg ikke, men da ble jeg litt klokere i dag også :-)

 

Er nok en utfordring å få et litt eldre barn i hus, men jeg tror man får utrolig mye igjen for det også, bare man gjør litt ekstra forarbeid, som feks språkkurs og kanskje sette seg litt inn i det psykologiske.

Spennende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...