Gå til innhold

And I'm back!!!

LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe nytt her? Blitt noen nye babyer? Riga? Er dere blitt fler?

Sit.rap. herfra: sliten etter en uke i Tyrkia, men banna bein: dit skal vi igjen! Men magesyke på hjemreisedagen anbefales ikke. Det som derimot anbefales er: skal du bli syk; bli syk i Tyrkia!

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Blitt masse babyer her...var vel fødebom her for noen dager siden. Men jeg fødte litt før det...21. sept kom lille Iris! Elller...hun var ikke så liten,- 4614 gram og 54 cm!:P

Har ikke lagt ut fødehistorien enda...den kommer 14. okt!:-)

Virker som det var hektisk i Tyrkia!:P

Skrevet

Hehe, så ikke den før nå!

Gratulerer Riga! Stor liten jente altså! Hvordan takler Selma det? Håper dere får kosa dere skikkelig nå, den tida når de er helt små går jo så himmla fort! Venter i spennng til hstorien deres kommer på "trykk" da! :-)

Var fint i Tyrkia, men fikk et hektisk siste døgn med magesyke og litt sånn. Måtte få væskebehandling +++ men helsevesenet var av en helt annen kaliber enn det man blir møtt med her, så det var null problem. De sto på pinne for meg fra jeg kom til jeg dro (med privatsjofør fra sykehuset!). Men deilig å komme hjem til egen seng da.

Skrevet

Vi vet ikke helt åssen Telma (du er ikke den første som kaller henne Selma!:P) takler det, for hun har vært veldig grinete i det siste, men vi fant fort ut skinna hun må bruke pga kneet hennes har blitt for liten, og da gjør det selvsagt vondt å ha den på. Og siden hun ikke kan bruke den lenger så må vi tøye og strekke beinet selv, og det er jo ikke noe behagelig for henne!:-/ Så har det vært fotografering i barnehagen, og da har hun dratt dit tidligere enn vanlig, så det har jo ødelagt litt av rytmen her. Men hun det virker som hun liker Iris for hun skal se på henne hele tida, og ta på...så vi har vist henne åssen hun stryker forsiktig, og dette har hun faktisk greid, men vi må jo passe på at hun ikke slår eller stikker Iris i øynene. Ikke skjedd noe alvorlig enda!:-)

Iris bare sover hele dagen...den eneste tida hun ikke sover er når jeg skal legge meg!:P Da skal hun bare ha pupp. Men det går supert med amminga, så det er ikke noe problem...hadde ikke forventa at det skulle gå så bra, så der fikk jeg meg en positiv overraskelse. Det negtive er vel at jeg sliter med bekkenløsning nå og får ikke gjort så mye...kan f.eks. ikke bære Telma!:-( Men jeg merker jeg blir bedre for hver dag som går, så jeg håper dette er over snart.

Hadde ikke sett for meg at helsevesenet var sånn i Tyrkia...da trenger jeg i alle fall ikke være redd for å bli syk hvis jeg er der nede. Kan det komme av at du var utlending med forsikring, og de dermed visste at de fikk penger for behandlinga? Bra service var det i alle fall med privatsjåfør!:P

Skrevet

Hehe, måtte tygge på om det var Telma eller Selma, men feil ble det. :-o

Klart hun har vært plaga av skinna da, men fint dere fant ut at det var den. Får hun ny skinne, eller er hun ferdig med det nå? Så bra at hun vil se på Iris og kose, er jo noen som ikke bryr seg i det hele tatt. Er så søte de små når dem skal være gode med babyer, men klart man må passe litt på.

Ja det helsevesenet der nede. Jeg spurte legen om det var vanlig, og det sa han. De følger en annen modell der, hvor alt blir behandlet der og da, kun kompliserte tilfeller som må videre til sykehus eller få ny time. Alt som kunne behandles der og da ble behandlet der og da, uavhengig av sosial status osv. Her hjemme får man jo alltid beskjed om å ringe fastlege, se det an, ta en paracet osv, men det gjorde de ikke der. Og det så man jo i byen også, var sinnsykt mange små hospitaler, klinikker og behandlingsinstitusjoner åpne døgnet rundt. Var ikke mye snakk om ventetid og timebestilling. :-o

Håper bekkenet kommer seg på plass, er jo bare surt at det skal fortsette å krangle når man jo er ferdig med graviditeten.

Skrevet

Jøss...får jo lyst til å reise ned til Tyrkia og sørge for at jeg blir syk bare for å nyte servisen!:P

Hun må ha ny skinne...vi har allerede fått sjekka skinna engang for å se om den var for liten, og da satte de noen bomullsgreier på for at den ikke skulle irritere Telma sitt bein, men det virka jo ikke!:-/ Hun har jo vokst en del etter at de støpte den så det er jo ikke noen overraskelse at hun må ha en ny en. Folk roter forresten med navnet hennes hele tida...annethvert brev hun får (hun får jo masse post fra sykehuset bl.a.) står det jo Thelma på!

Nå var det ikke slik at bekkenet fortsatte å krangle, men det begynte...altså...jeg fant den perfekte liggestillinga i svangerskapet for å unngå bekkenløsning, og var veldig forsiktig med å bære ting. Hadde en del BL i 2. trimester, men det forsvant da jeg fant liggestillinga. Men det var sengene på obsen og barsel som ødela alt...kroppen min takla dem ikke så bra!:-/ Tror også bekkenet fikk litt trøkk da jeg pressa ut Iris, men tror ikke det blei skada for jeg har jo ikke kroniske smerter...er bare visse ting jeg får smerter av å gjøre som f.eks. bøye meg ned eller bære for tunge ting.

Skrevet

Aha, men da er det jo enda surere da om det er begynt nå først! Det går seg nok til, er jo ikke lenge etter fødselen, så om det fikk seg en trøkk da så trenger det vel enda noen dager på å bli som normalt. Du får bare fortsette å ta det med ro da. Bor dere ennå sammen? Da har du vel litt hjelp å hente der også, og det er jo bra. Tungt å være helt alene i begynnelsen.

Hehe, sjekka kontoen nettopp. Shopping-genet mitt tok visst litt overhånd der nede. Men man blir jo så ivrig når det er billig og tenker ikke på at det jo blir dyrt om man tar av. Hihi, men fikk med meg litt kule klær, smykker, sjokolade og slikt da. Og det trenger man jo, ehh... :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...