Gå til innhold

lespisk kjærlighet!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare jeg som syns det er rart å høre på noen som snakker om å være deilig forelsket når det er snakk om to jenter? harmonerer liksom ikke. blir litt kvalm faktisk. åssen er det mulig å bli forelska i en av samme kjønn? nei jeg syns det er skikkelig rart og litt ekkelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he he jeg må le.

Ta med deg kvalmen å gå.

Skrevet

Ja, det er bare deg. Det er fordi du er skikkelig rar og litt ekkel. Forøvrig staves det lesbisk - har ingenting med lesping å gjøre.

Skrevet

har du noengang vært forelsket i en person?

det er sånn de har det også, jeg syns det er helt greit.

har en kusine som er lesbisk, greit for meg så lenge hun ikke legger ut om hele sexlivet sitt.

hun hadde en periode hvor hun skulle overbevise meg om at det var så fantastisk å være lesbisk, da sa jeg ifra om at jeg aldri kom til å tiltrekkes av en annen jente.

men alle er forskjellig og jeg syns de skal få være like forelsket ihverandre som vi er i våre menn /damer

Skrevet

syns det går ann å holde det for seg sjøl jeg da. det er ikke normalt og vil aldri bli det. to jenter som er forelsket i hverandre blir helt fjernt for meg. hva er så galt med en mann? mange lesber ser jo ut som mannfolk.

Skrevet

Jeg har en barndomsvenninne som er lesbisk. Det var rart i begnnelsen, men det var vel mest fordi jeg oppvokst med henne og har bare sett henne med mannfolk. Synes ikke det er ekkelt eller kvalmt, at folk er lebiske. Helt greit for meg. Folk får velge selv hvilket kjønn de liker best, har de det bra...ja da er det flott da!!=)

Skrevet

Ja det er sant,tror det er fordi man blir født inn i kjønnsroller. som å f.eks leke mor far og barn. ergo er det mange lesbiske og homofile som har en feminim og en maskulin rolle.

jeg syns det er helt ok å være forelsket i samme kjønn.

homofili er faktisk mer vanlig enn du tror. det har alltid eksistert homofili, bare at sex og samliv har blitt et mer hysj hysj tema.

syns man bør respektere hver og en. alle er forskjellig!

Skrevet

Helt greit for meg så lenge jeg ikke blir berørt av det.

Var ei på en fest som la an på meg for noen år siden,og da må jeg si at jeg fikk noia!

Skrevet

Møtte barndomsvenninna mi igjen i sommer for første gang på15 år.Hadde ingen anelse om at hun var lesbisk selv om vi var sammen hver eneste dag.I hvertfall; hun hadde med seg jenta si og de passet så utrolig godt sammen! Syns ikke det var rart i det hele tatt...

Skrevet

Hehehe, snirkeline. Fikk også noia første gang jeg ble lagt an på av ei dame:-) Jeg var 19 og brennfersk student i Oslo og kom fra et bittelite sted laaaaangt ute på bondelandet. Traff henne på trikken. Hun ble skikkelig intens, og fulgte faktisk etter meg da jeg gikk av:-/ Littegranne nifst for en ungmø fra bondelandet:-)

Ellers plager det meg ikke om jeg blir lagt an på nå (14 år etter). Avviser like høflig som jeg gjør med andre menn.

Homofile mennesker er da absolutt ikke noe å se ned på! Har venner som er det, og det får være opp til hver enkelt hvem de vil leve livet sitt sammen med.

Ser for øvrig ikke på det som det naturligste i verden. For det er det ikke for meg. Kanskje derfor jeg er hetero?

Men som sagt, selv om jeg puler menn krever jeg ikke mer respekt enn dem som har seg med en av samme kjønn.

Skrevet

Nemmen, ble du kvalm du? Lille, søte deg..

La meg hold spyposen for deg. Bli ikke forbauset dersom den smeller rett foran fjeset ditt - bare! ;-P

Skrevet

Hvis man skal bli tatt alvorlig i en debatt bør man kanskje komme med litt mer skalig argumentasjon enn dette. At ikke alle finner det naturlig at to av samme kjønn kan bli forelsket bør kunne bli respektert, selv i dagens "liberale" Norge. Hvis det går så langt at man blir sett på som syk og ekkel fordi man har en politisk ukorrekt mening, har enkelte bommet litt på skiva. Dette gjelder selvfølgelig andre veien også!

Skrevet

Nå var det muligens en ide å lese hovedinnlegget først, i og med at det er der "rart og ekkelt" dukker opp først. Videre bruk er intertekstuell.

Skrevet

Rull inn puppen og les hele innlegget mitt før du svarer. Jeg skrev at det gjaldt begge veier, ikke sant? Dessuten skriver HI at hun synes det å bli forelsket i en av samme kjønn er rart og litt ekkelt, mens du blir personlig og kaller henne/ham det samme. Litt forskjellig, eller?

Intertekstuelt, my ass!

Skrevet

Ja, selvsagt er det forskjellig. Det er nettopp det jeg fastholder: at min bruk er poengtert og bevisst vesensforskjellig fra HIs bruk, nettopp fordi den bruker samme uttrykk men snur det fra det påtatt upersonlige til å bli personlig.

Om rompa di kan sies å være intertekstuell veit jeg ikke, spør DDE.

Skrevet

Og det skulle gjøre det bedre, mener du?

Skrevet

Kremt, sug lut, da er vel du verre enn HI...Beklager at jeg blander meg her, men nå ble du vel for intellektuell for ditt eget beste.

Skrevet

Jeg er muligens verre enn HI til mangt, men her er vi vel egentlig ikke veldig forskjellige: HI sier æsj og fy til lesbiskes forelskelser, og du (eller du eller du) mener at dette ikke er å si æsj og fy til lesbiske? Det jeg gjør er å gjøre det helt tydelig hvem/hva jeg kaller rart og ekkelt, for å understreke at du ikke kan si noe negativt om en persons seksuelle preferanser uten at det du sier faktisk gjelder denne personen selv - legning er i likhet med rase ikke noe som lett kan skilles fra person.

Skrevet

Tsk, det går nok over bare du får deg en skikkelig pupp, HI. Skal vi kline?

Skrevet

tror mange innerst inne synes homofili er ekkelt - når man tenker på at to mennesker av samme kjønn har sex.

for mange heterofile er det rart og ekkelt, men ikke mange tør si det høyt

er vel greit å lufte det her inne? bedre med debatt enn å tie ting i hjel.

det er vel du enig i, traktor-lesben?

Skrevet

innerst inne synes jeg det er kult. ytterst synes jeg det er helt greit.

Skrevet

Øh. Er det så relevant for noe som helst hva du synes om en sexform du ikke praktiserer da? Jeg ville finne det passe meningsløst å sitte her og diskutere sædkonsistens, illeluktende skrukk og manglende ereksjon fordi jeg syntes det var ekkelt, liksom.

Så nei, det er jeg vel i grunn ikke enig i. Man behøver ikke rope ut om alle fordommene sine. Skjønt det er mulig du burde søke hjelp hos profesjonelle dersom dette er noe som opptar deg mye.

Skrevet

hehe,

nei, dette opptar meg overhodet ikke. jeg er ikke HI..

men jeg konstaterer at det er overraskende mange og sterke fordommer mot homofili i samfunnet i 2007- blir nesten litt skremt av det.

og jeg mener på generelt grunnlag at det er bedre å ta opp ting enn å tie det ihjel (som vi har gjort med innvandringsdebatten, eksempelvis- når er xenofobien på full fart fremover i Norge. livsfarlig utvikling, som ingen tar på alvor - i hvert fall ikke SV og Ap)

Skrevet

Jeg synes det er ganske stor forskjell på å diskutere homofobi på generelt grunnlag og å diskutere "jeg synes det er så ekkelt når dere puler altså." Sistnevnte er ikke relevant for andre enn deltagende parter; førstnevnte er merkbart i dagliglivet til mange.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...