Gjest Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Er det det som kalles trøske? Hva er det og hva kan jeg gjøre for å fjerne det? Bestilte time til lege bare for å være sikker jeg...
Krysia Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Ja, det kan være trøske. Men litt hvitt belegg i munnen er normalt. Vi fikk tips om å ta vanlig, blå farris på en q-tip, og stryke det på tunga for å dra av belegget. Det er ufarlig, og du kan jo prøve det mens du venter på legetimen!
Gjest Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Det kan også være den feite melka som legger seg som et belegg på tunga. Har du sett om det er der hele tiden? Eller er det bare der etter barnet har spist? Trøske kan også være litt gulaktig i tillegg. Er du i tvil, var det lurt av deg å bestille time hos lege
kom-som-bestilt Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Dattra mi fikk trøske. Prøvde først farris, men det hjalp ikke. Fikk så resept på noe som jeg ikke husker hva heter, hos legen. Det var en lys flaske med noe søtt, som skulle smøres i munnen med q tips 3 - 5 g per dag. Etter en måned, da det ikke var blitt bedre, kjøpte jeg et munnskyllevann på apoteket som jeg blandet med litt vann (det er nokså sterkt) og smurte med q tips. og så bedring med det samme! Etter 3 dager var alt borte!! Husker ikke hva den het, men de på apoteket vet nok hva det er. Er blå skrift tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå