Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det det som kalles trøske? Hva er det og hva kan jeg gjøre for å fjerne det? Bestilte time til lege bare for å være sikker jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan være trøske. Men litt hvitt belegg i munnen er normalt. Vi fikk tips om å ta vanlig, blå farris på en q-tip, og stryke det på tunga for å dra av belegget. Det er ufarlig, og du kan jo prøve det mens du venter på legetimen!

Skrevet

Det kan også være den feite melka som legger seg som et belegg på tunga. Har du sett om det er der hele tiden? Eller er det bare der etter barnet har spist? Trøske kan også være litt gulaktig i tillegg. Er du i tvil, var det lurt av deg å bestille time hos lege ;)

Skrevet

Dattra mi fikk trøske. Prøvde først farris, men det hjalp ikke. Fikk så resept på noe som jeg ikke husker hva heter, hos legen. Det var en lys flaske med noe søtt, som skulle smøres i munnen med q tips 3 - 5 g per dag. Etter en måned, da det ikke var blitt bedre, kjøpte jeg et munnskyllevann på apoteket som jeg blandet med litt vann (det er nokså sterkt) og smurte med q tips. og så bedring med det samme! Etter 3 dager var alt borte!! Husker ikke hva den het, men de på apoteket vet nok hva det er. Er blå skrift tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...