mariella Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Hei jenter! Tenkte jeg skulle høre med dere om synspunkter på en sak... For nøyaktig tre uker siden forteller jeg min kjære at jeg ikke har flere p-piller igjen, og kommer heller ikke til å kjøpe flere så da får han stå for prevensjonen, det må sies at dette var på badet om morgenen og at jeg da bare fikk et mumlende grynt til svar... Fikk mensen få dager senere og er idag på dag 17. Saken er at han har hoppet av kun en gang etter han fikk servert "nyheten" og etterpå har han kommet inni meg.. Det jeg lurer på nå er om jeg burde minne han på det eller om jeg ikke skal si noe, er litt redd for utfallet om det plutselig skulle skje noe og han egentlig ikke var klar over tingenes tilstand... Må jo nevne at vi har begge fast jobb, "rett alder" og veldig stabilt ellers så hadde ikke vært noen krise. Han har sagt at han vil ha barn men ikke noe om når...Har jo ikke lyst til at han skal tro at jeg gikk bak ryggen hans, vet ikke om han mener jeg burde si fra når det er "sikkert" eller ei.. Dette skal jo være noe hyggelig mellom to som er veldig glad i hverandre.:-) Hva mener dere??
smeltpåtjukkaigjen Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Oi.. den var ikke så lett. Kan jo si hva jeg tenker umiddelbart, selv om kanskje ikke alle er enige med meg..; ) Hadde i mitt tilfelle vært veldig fristende å si i etterkant, hvis noe skjedde, at "jeg sa det til deg"..siden det passer godt, og han ønsker barn på et tidspunkt. Men.. i hodet mitt tenker jeg at sikkert det aller beste er hvis du får til å nevne det igjen, uten at det blir en stor sak av det. Kanskje spørre om han tenker at det er OK hvis noe skjer nå, siden han ikke har gjort noe med den prevansjonen du nevnte..? eller noe..? Kan jo hende du risikerer at han blir sur, eller at han ev starter med prev med en gang.. men da har du i alle fall sagt det, så er dere to om saken når det skjer..? Vet ikke jeg.. noen som er uenige? Er ikke sikker på om jeg hadde klart å si det selv, hadde vel håpet at jeg ble gravid, og skyldt på ham etterpå..uff. fælt, men muligens sant! Lykke til, i alle fall, mariella!!: )
mariella Skrevet 27. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2007 Ja, tenker det selv også at jeg burde "minne han på det", men så er det jo sånn at jeg har veldig lyst på barn og føler liksom at jeg har jo sagt det så... hmmm...Takk for svaret Dreamy :-)
-Mariposa- Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 For å si det sånn: hvis jeg sier til til samboeren min tidlig om morgenen så husker han ikke at jeg har sagt det senere på dagen. Jeg synes du i alle fall burde minne han på det sånn at han ikke mener du har "lurt" ham hvis du blir gravid.
mariella Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2007 Liten oppdatering på tråden min... I helga skulle vi reise bort og jeg pakket da ned et par kondomer som jeg tenkte kunne være greit å ha (siden jeg skulle fortelle han ting en gang til og det da ville være en liten mulighet for at han ville nekte å ha sex med meg, hehe) Men min kjære så disse før jeg hadde rekt å lukke igjen toalettmappa og sa "huh, kondomer????" "Ja" sier jeg og puster dypt før jeg fortsetter " tenkte det kunne være greit å ha for å være på den sikre siden, iom at du sansynligvis ikke vil bli far på et år eller to..." INGEN REAKSJON.... Så på kvelden etter hyggelig samvær med venner går vi til sengs hvor da han sier noe sånnt som (midt under akten) "jeg vil komme inni deg..." Hmmm... Hva skal jeg tro nå da?? Det værste er jo at jeg er på dag 21 (har hatt masse sex de siste ukene...) og har hatt såre brystvorter i to dager.. Har aldri hatt det før, selv ikke under mensen...samt masse mensmurringer i flere dager så det kjennes ut som tanta kommer hvert øyeblikk... Hadde jo vært helt sprøtt om jeg skulle bli gravid så fort da...
Ella-83 Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Det er veldig mange som blir gravide med en gang etter pille slutt. Det er fullt mulig at du er gravid. Hvis du har gitt utrykkelig beskjed om at du ikke har tatt pilla og at det er fullt mulig at du kan bli gravid, så må kjærsten din ta sin del av ansvaret for det som skjer... Ofte er menn sånn at de tenker at det går sikkert bra og at de blir litt revet med i akten. De tenker ikke med riktig hue. ;-) Det er dermed ikke sikkert han ønsker å få barn nå selv om han virker likegyldig.. Kanskje du skal ta det opp med han igjen?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #7 Skrevet 1. oktober 2007 Hvis du lurer på om du er gravid. Kan du kjøpe graviditetstest på apoteket. Fælt å gå å lure. Ønsker deg lykke til!!
mariella Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2007 He he, joda er klar over det.. Men er fortsatt minst en uke til jeg vet om jeg er på overtid eller ei så drøyer det litt.. Er jo bare litt spennende da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå